איכות השלטון: יש לפעול למיצוי הדין וסיום ההליכים במשפטם של אהוד אולמרט וקבלת החלטות בעניין חקירתו הפלילית של בנימין בן אליעזר

איכות השלטון: יש לפעול למיצוי הדין וסיום ההליכים במשפטם של אהוד אולמרט וקבלת החלטות בעניין חקירתו הפלילית של בנימין בן אליעזר

ח' בחשון, תשע"ו 21/10/2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בקריאה לפעול למיצוי הדין ולסיום ההליכים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ולקבלת החלטות בעניין חקירתו הפלילית של השר לשעבר בנימין בן-אליעזר, לאור העיכוב המשמעותי שנגרם, ללא סיבה נראית לעין, בהליכים אלו, אשר פוגע פגיעה חמורה בעיקרון השוויון בפני החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט ואכיפת החוק.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בקריאה לפעול למיצוי הדין וסיום ההליכים במשפטו של אהוד אולמרט. בחלוף כשנה וחצי מהרשעתו של ראש ממשלה לשעבר בישראל באחת מפרשות השחיתות החמורות ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, טרם הוכרעו הערעורים בעניינו על-ידי בית המשפט, והם תלויים ועומדים. על פי פרסומים בתקשורת, הדיון בערעור בפרשת "הולילנד" התקיים בדצמבר 2014, אך טרם נקבע מועד לשימוע פסק הדין.
במקביל, קוראת התנועה לקבל גם החלטות בעניין חקירתו הפלילית של השר לשעבר בנימין בן-אליעזר כאשר עולה החשש, כי גם פרשה זו, אשר נחשפה בשיא המרוץ לנשיאות וקיבלה תשומת לב ציבורית רחבה, נותרה, לכאורה, באותה הנקודה בה הייתה לפני מעל לשנה. טרם הוגש כתב אישום נגד בן-אליעזר, ולא ברור האם השימוע התקיים, ומה היו השלכותיו על ההחלטה.
עיכוב הליכים משפטיים בעלי חשיבות ציבורית מן המעלה הראשונה, כגון הפרשיות הנ"ל בהן מעורבים אולמרט ובן-אליעזר, כפי שנעשה במקרים אלו, מביאה לפגיעה קשה בעיקרון השוויון בפני החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט ואכיפת החוק. העיכוב פוגם בהרתעת אישי ציבור אשר מקבלים את הרושם כי אף אם יתפסו, יועמדו לדין ואף יורשעו – הדרך אל העונש ארוכה ומלאה בפרצות בעיכובים. בכך, מסכל העיכוב את מימושם של תכליות המשפט הפלילי, בפרט בכל הנוגע לעבירות מרמה והפרת אמונים.
נוכח הדברים קוראת התנועה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה להנחות את הגורמים המוסמכים בפרקליטות המדינה להגשת בקשה למתן החלטה בעניין ערעורו של אולמרט בפרשת "הולילנד". בנוסף, קוראת התנועה לקבל החלטה בנוגע להגשת כתב אישום כנגד בן-אליעזר. ככל שיוחלט אכן להגיש כתב אישום, לקדם את הליכי המשפט במהירות הראויה.