איכות השלטון בפנייה למבקר המדינה ויו"ר הכנסת לבדוק את הצהרות ההון של השר אריה דרעי

איכות השלטון בפנייה למבקר המדינה ויו"ר הכנסת לבדוק את הצהרות ההון של השר אריה דרעי

י"ד חשון, תשע"ו 27/10/2015
בעקבות הפרסומים על נכסי הנדל"ן והונו של השר דרעי, קוראת התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה ויו"ר הכנסת לבדוק את נכונות הצהרותיו של השר דרעי והאם קיים פער בין הפרסומים לבין הצהרותיו. במידה והצהרותיו אינן נכונות קוראת התנועה למצות את הדין
בעקבות פרסומים אודות הונו ונכסי הנדל"ן שבבעלותו של שר הכלכלה, והנגב והגליל, אריה מכלוף דרעי פנתה היום (יום ג') התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה, יוסף שפירא, וליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין בקריאה לבחון את נכונות הצהרות ההון של השר, כפי שאמור היה להגיש ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה, ובמידה ויתגלה כי הצהרותיו אינן נכונות, קוראת התנועה למבקר וליו"ר הכנסת למצות את הדין.
בין היתר, נטען, כי בעוד השר דרעי הצהיר בפני התקשורת, רק לפני הבחירות האחרונות כי בבעלותו דירה אחת ויחידה, למעשה מחזיק הוא יחד עם רעייתו גם בזכויות בדירות אחרות, ששוויון עומד על כ-15.5 מיליון ש"ח. מן הכתבה עולה כי זכויות אלו עתידות לעבור בקרוב לבעלות אחיו וילדיהם, אשר קנו את הזכויות בשנת 2013 תמורת סכום של כ-4.2 מיליון ש"ח (ללא עלות הבנייה, הנאמדת בכ-5 מיליון ש"ח), אך עד מועד זה טרם נרשמה הערת אזהרה על הנכסים.
השר דרעי שב לחיים הפוליטיים ונבחר לכהן כחבר כנסת בינואר 2013, ובמרץ 2015 נתמנה לכהן כשר בממשלת ישראל. כהונותיו השונות כנבחר ציבור הטילו עליו חובה להגיש לאורך השנים הצהרות הון, בין אם ליו"ר הכנסת (בהיותו חבר כנסת) ובין אם למבקר המדינה (בהיותו שר בממשלה).
התנועה קוראת למבקר המדינה ויו"ר הכנסת לוודא את נכונות הצהרותיו של מר דרעי החל מתחילת כהונתו כחבר כנסת בכנסת ה-19 וכלה בהצהרת ההון האחרונה שהגיש בהיותו שר בממשלה ה-34, בדגש על שאלת אזכורו של ההון המפורט בכתבות דלעיל במסגרת הצהרות ההון.
ככל שקיים פער בין הצהרות ההון לבין המתואר בכתבות, קוראת התנועה למצות את מלוא הדין כנדרש בנסיבות דנן.