טענות ודיווחים בדבר מינהל בלתי תקין בעיריית נהריה

טענות ודיווחים בדבר מינהל בלתי תקין בעיריית נהריה

יד' בחשון, תשע"ו 27/10/2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים בבדיקה היכן מצוי הברור שנערך מול עיריית נהריה בעקבות דיווחים בדבר מנהל בלתי תקין, האם הבירור הניב תוצאות ומסקנות וכיצד בכוונת משרד הפנים לפעול בנדון.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על מחוז צפון במשרד הפנים בעקבות פניות שהגיעו למשרדי התנועה בחודשים האחרונים ופרסומים בתקשורת העוסקים בהתנהלות בלתי תקינה לכאורה של העירייה והעומד בראשה, מר ז'קי סבג. מפניות ופרסומים אלו עלתה תמונה עגומה של התנהלות כוחנית לכאורה של מר סבג, התעמרות לכאורה בעובדי עירייה, בזבוז לכאורה של כספי ציבור, ניהול ישיבות מועצת העירייה ללא שקיפות ובאופן לא-דמוקרטי, נסיון למנוע הליכי ביקורת פנימיים וחיצוניים, ועוד.
בחלוף מעל לחודשיים מיום פנייתנו, קוראת התנועה לממונה על מחוז הצפון לברר היכן מצוי הבירור שנערך כאמור מול העירייה, האם הניב בירור זה תוצאות ומסקנות, וכיצד בכוונת המשרד, ובפרט הממונה על המחוז, לפעול בנדון.
כמו כן, מעדכנת התנועה את מנהל מחוז הצפון בפנייה נוספת אשר נשלחה לעיריית נהריה, לאור תשובת הממונה על חוק חופש המידע לבקשתנו לקבל לעיון את דוחות הביקורת הפנימיים שהגיש מבקר העירייה בין השנים 2012-2014. מתשובת הממונה עולה כי הליך הגשת הדוחות, כמו גם יישום הביקורת, ניסוח המלצות ותיקון ליקויים ע"י מועצת העירייה, ועדת הביקורת והצוות לתיקון ליקויים אינו מתנהל באופן תקין מזה זמן רב. אנו סבורים כי מן הראוי שנושא זה יתברר גם הוא במסגרת הבירור הכולל המתבצע כאמור אל מול העירייה, ובמסגרת זו יורה המשרד לעירייה לפעול כדין ביחס לדוחות הביקורת, בהתאם למנגנונים הקבועים בפקודת העיריות.