איכות השלטון: ההסכמות בין השר דרעי לראש הממשלה מהווים הסכם קואליציוני ועליהם להתפרסם לכלל הציבור בהתאם לחוק

איכות השלטון: ההסכמות בין השר דרעי לראש הממשלה מהווים הסכם קואליציוני ועליהם להתפרסם לכלל הציבור בהתאם לחוק

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה וליועץ המשפטי של הכנסת וקראה לפרסם את ההסכם בין ראש הממשלה לבין השר דרעי במסגרתו יקבל דרעי בתמורה להתפטרותו שליטה על תקציב נוסף ומינוי אחיו של לסגן יו"ר קק"ל: "ההסכמות הנ"ל בין השר דרעי לראש הממשלה נתניהו מהווים הסכם קואליציוני לכל דבר ועניין, לפיכך לפי הדין עליו להיות שקוף ומפורסם לכלל הציבור".
בימים האחרונים הופיעו בתקשורת פרסומים הנוגעים ל"דיל" בין השר דרעי לראש הממשלה נתניהו. משרד הנגב והגליל יהפוך לכאורה ל"משרד הפריפריה" ותקציבו יוגדל בכ-300 מליון שקלים למטרות עלומות, על מנת להגדיל את כוחו ואחריותו של השר דרעי; כן פורסם כי בתמורה לכאורה להתפטרותו של השר דרעי ימונה אחיו לסגן יו"ר קק"ל. כמו כן, פרסומים בתקשורת אף דיווחו כי התמורה האמיתית טרם פורסמה והצדדים עדיין מנהלים לכאורה משא ומתן על סמכויות נוספות שיועברו לידי השר דרעי.
ההסכמות הנ"ל בין השר דרעי לבין ראש הממשלה נתניהו מהווים הסכם קואליציוני לכל דבר ועניין, ולפיכך לפי הדין עליו להיות שקוף ומפורסם לכלל הציבור, בהתאם לקבוע בסעיף 1 לחוק הממשלה, התשס"א-2001. זכותו של הציבור במדינת ישראל לדעת את הפרטים של ההסכם אליו הגיעו השר דרעי וראש הממשלה, לאור העובדה שלהסכם זה השלכות משמעותיות על הציבור. אי-פרסומו תוך ריבוי הדיווחים בתקשורת בנוגע לתוכנו האמיתי, מוביל לפגיעה קשה באמון הציבור בממשלת ישראל ובזכות הציבור לדעת.
התנועה מבקשת מהיועצים המשפטיים לפרסם לידיעת הציבור הרחב, לאילו מטרות ישמש הכסף הנוסף שהובטח למשרד לפיתוח הנגב והגליל בתמורה לעזיבתו של דרעי את משרד הכלכלה, על פי אילו מבחנים הוא יחולק, אילו רשויות בפועל תיהנינה ממנו – ומה אחוז מצביעי ש"ס באותם רשויות.