איכות השלטון לדירקטוריון קק"ל: להימנע מלבחור יו"ר לקרן הקיימת לישראל את ח"כ עטר

איכות השלטון לדירקטוריון קק"ל: להימנע מלבחור יו"ר לקרן הקיימת לישראל את ח"כ עטר

כ"א בחשון, תשע"ו; 3 נובמבר, 2015.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לחברי הוועד הפועל של ההסתדרות הציונית, חברי דירקטוריון קק"ל בקריאה להמנע מלבחור את חבר הכנסת דני עטר ליו"ר קק"ל בהתאם לדין פוליטי, וזאת נוכח ביקורת קשה לש מבקר המדינה הנוגעת להתנהלותו
בחירת מפלגת העבודה בח"כ דני עטר כמועמדה לתפקיד יו"ר קק"ל והעובדה שעקב דיל כזה או אחר, מינויו מובטח למרות שטרם נבחרו חברי דירקטוריון קק"ל הינו חמור במיוחד ומדגיש את חוסר העניינית וחוסר התקינות של המהלך כולו, במסגרתו מצופים חברי הדירקטוריון, שלא להפעיל כל שיקול דעת ושלא למלא את תפקידם כהלכה, אלא לשמש חותמת גומי לדיל מפוקפק.
לעמדת התנועה, מחובתם של חברי הוועד להבטיח בחירת איש ציבור נאמן ומוכשר, הראוי כי גוף זה יופקד בידיו, אשר נורמות של מינהל התקין – נר לרגליו, ואשר ניתן יהיה לתת בו אמון ולקוות שיפעל לניהול נכון, ענייני ותקין של הקרן הקיימת לישראל ונכסיה.
לצערנו, חברי מפלגת העבודה התעלמו מהצורך לשקול את ביקורת מבקר המדינה על ח"כ דני עטר בכהונתו כראש המועצה האזורית גלבוע ועל השאלות הקשות שמעלים פרסומים חמורים בעניינו. לא זו אף זו, מפרסומים בכלי התקשורת נראה, כי גם מבקר הפנים של מפלגת העבודה, המליץ אך לפני כשנה לא למנות את ח"כ עטר לתפקיד מזכ"ל המפלגה, בין היתר נוכח דוחות הביקורת.
המלצה ראויה זו מנעה ממנו להחזיק בתפקיד בכיר ביותר במפלגה, אך נשאלת השאלה, הכיצד מפלגה שידעה להרחיק מהנהגתה אדם, עקב דוחות ביקורת וממצאים חמורים, לא נמנעה מלהביאו לעמוד בראש גוף מורכב ועתיר משאבים ואינטרסים ציבוריים כקק"ל. אנו רואים בכך מעילה בחובת המפלגה כלפי ציבור הבוחרים וזלזול קשה בקק"ל במעמדה וביעדיה.
אשר על כן אנו דורשת התנועה להימנע מלבחור יו"ר לקרן הקיימת לישראל את ח"כ עטר בהתאם לדיל פוליטי. זאת בין היתר, נוכח הביקורת הקשה וחמורה של מבקר המדינה כנגד מר עטר, הן בנוגע להוצאות בחירות, הן בנוגע להתקשרויות בנושא הסעות ובפרט בנוגע להתנהלותו כלפי מבקרת המועצה. בנוסף לכך, קודם קבלת החלטה בעניינו של מר עטר, יש לדרוש מיצוי בדיקה מעמיקה נוכח הפרסומים בעניין נסיעותיו לחו"ל והתנהלותו במהלך אותן נסיעות ונוכח הפרסום ממנו עולים החשדות לכאורה, כי ניצל את מעמדו לביצוע שביל גישה לביתו על קרקע ציבורית, בניגוד לתוכניות ולדין.
דווקא השליטה על משאבים רבים ובפרט קרקעות ציבור נרחבים ודווקא תפקיד בו נדרשים נסיעות רבות והתנהלות יצוגית ומכובדת ברחבי העולם, מחייבים כי יכהן בו אדם שלא נפל בו רבב בתחומים אלו. עוד, ברור מאליו, כי נוכח התהליכים להם מחוייבת קק"ל, לא ניתן להעמיד בראשה אדם המתנכל לביקורת.