איכות השלטון על תיקוני חוק שרות ביטחון: מדינת ישראל עורכת אפליה גסה וקשה בין אדם לאדם ובין דם לדם

איכות השלטון על תיקוני חוק שרות ביטחון: מדינת ישראל עורכת אפליה גסה וקשה בין אדם לאדם ובין דם לדם

כ"ב בחשון, תשע"ו 04/11/2015
בעקבות הפרסומים על המגעים בין חברי הכנסת החרדים לשר הביטחון ושרת המשפטים להכנסת תיקונים בחוק שירות הביטחון, פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים בבקשה לקבל את נוסח השינויים המוצע לכדי המשך בחינת צעדים משפטיים וכן להביא את השינויים לעין הביקורת הציבורית ועיונו של היועמ"ש.
בעקבות הפרסומים על קיום מגעים בין חברי הכנסת החרדים, שר הביטחון ושרת המשפטים להכנסת שינויים משמעותיים בחוק שירות ביטחון, פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים. עמדת התנועה, כפי שהוצגה בפני ראש הממשלה והשרים היא כי מדובר בהליך שאינו ראוי, אשר שומט את הקרקע תחת כבודה של הכנסת, של הממשלה ושל הסדרים חוקתיים אשר נקבעו זה מכבר (הגם שהם בעייתיים כשלעצמם), ופוגע פגיעה אנושה באמונו של הציבור בנבחריו ובמקבלי ההחלטות.
הדעת נותנת, כי הסדר חוקתי מורכב, אשר היה אמור לתת מענה לבעיה ארוכת יומין, ואשר נידון בשתי וועדות מיוחדות משך קרוב לשנה, באין ספור ישיבות, תוך האזנה למומחים שונים ושקילת שיקולים רחבים, לא ישתנה כבהרף עין, במחשכים, תוך קידומם של אינטרסים פוליטיים צרים המעלים צחנה עזה של מתן אתנן פוליטי זול תוך התעלמות בוטה מההשלכות הרוחביות של שינויו של חוק אשר נכנס לתקפו לפני זמן קצר בלבד.
מעבר לפגיעה הקשה בציבור המשרתים בצבא ההגנה לישראל, אשר יאלצו להביט פעם נוספת בעיניים כלות, כיצד מדינת ישראל עורכת אפליה גסה וקשה בין אדם לאדם ובין דם לדם, ישנה פגיעה חמורה גם באמונו של הציבור אשר מביט משתומם אל עבר הממשלה בעוד שריו פועלים במחשכים על מנת לשנות הסדר חוקתי עליו עמלו רבים וטובים, ועוד בטרם יבשה הדיו על הדף- והכל בעבור אינטרסים זרים, צרים, ושאינן ממין העניין.
התנועה מבקשת כי נוסח השינויים המוצע יועבר אלינו לשם בחינת המשך טיפולנו, ולרבות בחינת צעדים משפטיים הנוגעים לניהול העתירה האמורה ובנפרד ממנה. כמו כן קוראת התנועה לראש הממשלה ולשרים להביא את שינויים אלו לעין הביקורת הציבורית, וכן לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה על מנת שייתן חוות דעת משפטית לנסח השינויים המוצע, ולהשלכותיהם על ההסדר הקיים ועל ניהול העתירה האמורה בבג"צ, וכן להתנהלות הגורמים האמורים והדרך בה הועלה השינוי האמור.