משרד הביטחון: לא הועברה כל חוות דעת ע"י משרד הביטחון לצוות קנדל

משרד הביטחון: לא הועברה כל חוות דעת ע"י משרד הביטחון לצוות קנדל

ג' בכסלו תשע"ו 15.11.15

משרד הביטחון השיב לפניית התנועה לאיכות השלטון מתוקף חוק חופש המידע, ועדכן כי אין כל חוות דעת שהועברה ע"י המשרד לצוות קנדל. משרד הביטחון אף הוסיף כי פנה למשרד התשתיות הלאומיות בבקשה לסייע באיתור המידע המבוקש ע"י התנועה המייחס למשרד הביטחון או צה"ל אך מידע שכזה לא אותר
התנועה לאיכות השלטון פנתה אל משרד הביטחון בחודש אוקטובר השנה בבקשה לקבל בהקדם את מלוא המידע והמסמכים שהונחו בפני צוות קנדל לרבות חוו"ד של צה"ל, הוזכרת בעמ' 3 למתווה.
צוות ברשות יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ פועל לשם גיבוש מתווה להסדרת משק הגז הטבעי בישראל. במסגרת עבודה שערך הצוות התקיימו פגישות והליכי מו"מ עם גורמים שונים, לרבות בעלי הזכויות במאגרי "תמר", "לוייתן" ונציגיהם.
בתום התהליך, בו לא פורסמה ברבים שאלת מעמדו של צוות קנדל והרכב חבריו, גיבש הצוות את טיוטת המתווה להסדרת משק הגז הטבעי. המתווה פורסם לתגובות והערות הציבור וזאת במסגרת קיום שימוע ציבורי.
יחד עם הפנייה לקבלת התייחסויות הציבור, פורסמו באתר האינטרנט של משרד התשתיות הלאומיות, מספר מסמכים שאמנם הינם רלוונטיים אך אינם משקפים את מכלול המידע שהובאו בפני מי שגיבש את המתווה וממילא אין בהם כדי לספק את התשתית העובדתית המלאה עליה התבסס צוות קנדל ונציגי הממשלה בגיבוש המתווה.
כמות המסמכים הדלה בתוכן פוגעת ביכולתו של הציבור להגיש עמדה מסודרת ומושכלת באשר למתווה, התהליך בו גובש, תוכנו ומידת חוקיותו וחוקתיותו של חלקים ממנו ובפרט באשר לשאלה התקדימית והחריגה של הניסיון לעשות שימוש בסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.
נוכח הדברים, ביקשה התנועה ממשרד הביטחון את מלוא המידע והמסמכים שהונחו בפני צוות קנדל , לרבות חוות הדעת של צה"ל המוזכרת בעמוד 3 לדברי ההסבר למתווה.