איכות השלטון בקריאה ליועמ"ש להנחות את שרת התרבות לגבי סמכויותיה ומגבלותיה בכל הקשור בהתערבות השרה בתכני תחנת הרדיו גלי צה"ל

איכות השלטון בקריאה ליועמ"ש להנחות את שרת התרבות לגבי סמכויותיה ומגבלותיה בכל הקשור בהתערבות השרה בתכני תחנת הרדיו גלי צה"ל

ד' בכסלו, תשע"ו; 16 נובמבר, 2015.
איכות השלטון בקריאה ליועמ"ש להנחות את שרת התרבות לגבי סמכויותיה ומגבלותיה בכל הקשור בהתערבות השרה בתכני תחנת הרדיו גלי צה"ל:
"התערבות השרה מהווה פתח להתערבות ותכתיבים פוליטיים הפוגעים בזכויות יסוד"
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') ליועמ"ש בעקבות מחלוקת שנתגלעה על רקע ניסיונה של שרת התרבות מירי רגב להתערב, לכאורה, בתכני תחנת הרדיו גלי צה"ל.
עמדת התנועה כפי שהוצגה בפני היועמ"ש היא כי אין זה מתפקידם של השרים להתערב בתכני השידור. זאת ועוד, התערבות כזו מהווה פתח להתערבות ולתכתיבים פוליטיים, אשר עשויים לפגוע פגיעה קשה בזכויות יסוד ובהן חופש הביטוי שהיא "נשמת אפה של הדמוקרטיה" ותנאי בסיסי להגשמת חירויות הפרט.
על כן, תכתיב כזה אינו ראוי, אף על רקע הנסיבות בו הוא מהווה, ההתערבות בגוף המצוי תחת אחריותו של שר הביטחון.
נוכח הדברים מבהירה התנועה, כי היא רואה ערך רב בקידום המוזיקה הישראלית, אך תהליך כזה אסור שיתבצע כתכתיב מן הדרג הפוליטי. אשר על כן, מבקשת התנועה מהיועמ"ש להנחות את כבוד השרה לגבי סמכויותיה ומגבלותיהן בנדון ולגבי הכלים שברשותה לקדם אג'נדה זו באמצעים אחרים, שאינם פוגעים במארג העדין ובעצמאות השידור הציבורי ותחנת גלי צה"ל.