איכות השלטון בפנייה למשרד האוצר בבקשה לפרסם את דוח וולפמן

איכות השלטון בפנייה למשרד האוצר בבקשה לפרסם את דוח וולפמן

ז' בכסלו, תשע"ו 19/11/2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לאנט קליימן, הממונה על חוק חופש המידע במשרד האוצר לקבל את הדוח שהגיש צוות הבדיקה בראשות וולפמן ורו"ח עזר, על נספחיו
מזה כשלוש שנים מנהלת חברת נתיבי תחבורה עירוניים מכרז לרכש קרונות לרכבת הקלה בעלות מוערכת, על-פי דיווחים, של 2-1 מיליארד שקלים. על-פי פרסומים שונים בתקשורת מן השנים האחרונות, נראה כי הליכי המכרז התעכבו בשל התנהלות בעייתית לכאורה. העובדה כי המכרז פורסם בנובמבר 2012 וטרם נבחר זוכה – כאשר ההצעות הוגשו זה מכבר – מעידה על כך.
לפני כשמונה חודשים פורסם כי אגף החשבת הכללית במשרד האוצר החליט למנות צוות שיבחן את התנהלות נת"ע במכרז האמור, בין היתר על רקע חשדות לכך שהמכרז "נתפר" לחברת רכבות סינית. בראש צוות הבדיקה עמדו רונן וולפמן, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, ורו"ח יצחק עזר. המנדט של צוות הבדיקה כלל גם את התקשרותה של נת"ע בפטור ממכרז עם חברת PB לניהול פרויקט "הקו האדום" של הרכבת הקלה.
ממידע שהגיע אל התנועה עולה כי דוח צוות הבדיקה הוגש בסוף אוגוסט 2015 למשרד האוצר ולמשרד התחבורה, וכי הוא מצביע על כשלים מהותיים בהתנהלות נת"ע. אולם, דוח זה לא פורסם או הובא לידיעת הציבור.
נוכח הדברים, מבקשת התנועה ממשרד האוצר לקבל את הדוח שהגיש צוות הבדיקה בראשות מר וולפמן ורו"ח עזר, על נספחיו.