איכות השלטון לרשות השנייה: יש לבדוק טענות להטיה פוליטית ברדיו קול חי

איכות השלטון לרשות השנייה: יש לבדוק טענות להטיה פוליטית ברדיו קול חי

י' בכסלו, תשע"ו; 22/11/15

התנועה לאיכות השלטון פנתה לדוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו בבקשה לבדוק טענות להטייה פוליטית בתחנת רדיו קול-חי, עקב החשיבות הרבה במניעת מעורבות והשפעה פוליטית על גוף שידור הנתון לפיקוח ציבורי אשר אמור להיות מאוזן ולשדר מתוך אובייקטיביות וללא משוא פנים, כמפורט בכללי האתיקה של הרשות השנייה.
בחודשים האחרונים פורסמו מספר כתבות אודות המעורבות הפוליטית של אנשי ש"ס בנעשה בתחנת הרדיו קול חי. מן הנאמר עולה תמונה עגומה של מעורבות ניכרת של גורמים ממפלגת ש"ס בנעשה בתחנת רדיו הנתונה לפיקוח ציבורי האמורה להיות אובייקטיבית, מאוזנת ונקייה ממעורבות פוליטית.
הדברים באים לידי ביטוי בזהותם של מגישים בכירים בתחנה, כגון אבי מימרן הנמנה על מקורביו של השר אריה דרעי, שאף הצהיר על כך שהיה מועמד להשתלב ברשימת ש"ס לכנסת, כמו כן הוצנח לתכנית הבוקר מקורב נוסף של השר דרעי, הלא הוא דוד חכם, ועוד כהנה וכהנה.
גם מבחינת התכנים המשודרים בתחנה נראים סימנים לקשר בלתי ראוי בין רדיו קול חי למפלגת ש"ס, כך לדוגמא, שידרו בתחנה בחג סוכות במשך כשלש שעות את "קבלת פני רבו" – אירוע בעל אופי פוליטי של תנועת ש"ס, אשר כלל גם נאום ארוך של השר אריה דרעי.
בנוסף למעורבות זו, מצטייר מן הפרסומים, כי מתנהל מאבק של אנשי ש"ס בתחנת הרדיו קול ברמה, שאינה מישרת קו עם תנועת ש"ס ורבניה, כך פורסם שבכירים בש"ס הפעילו, לכאורה, לחצים על רבנים שלא להגיש תכניות ולא להתראיין לתחנת קול ברמה, תוך שימוש בהשפעתם על מינויים ציבוריים כגון מינויים לרבנות או דיינות.
כמו כן הועלה חשד כי גורמים מקרובים לש"ס האחראיים על תקציבי פרסום בגופים ממשלתיים או ברשויות המקומיות, הסיטו את תקציבי הפרסום שהועברו בשנים קודמות לפרסום בקול ברמה אל תחנת קול חי. יש בכך שימוש ציני ופסול בכספי ציבור לצורך מלחמה פוליטית ושליטה בתחנת רדיו הנתונה במסגרת של פיקוח ציבורי .
בנוסף, הרב הראשי הרב יצחק יוסף, הורה שלא לשדר את שיעורו השבועי בתחנת קול ברמה, כשהוא מתיר את השמעת השיעור בתחנת קול חי, עלתה הטענה לכאורה, כי הסיבה לכך היא חוסר ההסכמה של תחנת הרדיו קול ברמה להזדהות עם מפלגת ש"ס, או לשיטתם גרוע מכך עמדתה התומכת ביריבו הפוליטי של השר דרעי, אלי ישי, זאת לעומת תחנת קול חי המיישרת קו עם דרעי.
התנועה מבקשת לבדוק טענות אלו בצורה יסודית, עקב החשיבות הרבה במניעת מעורבות והשפעה פוליטית על גוף שידור הנתון לפיקוח ציבורי אשר אמור להיות מאוזן ולשדר מתוך אובייקטיביות וללא משוא פנים, כמפורט בכללי האתיקה של הרשות השנייה: "לא יתכן כי אנשי ציבור ישתמשו בתקציבי פרסום הממומנים מכספי הציבור או בהשפעתם על מינויים ציבוריים כדי להלחם בגוף שידור שאינו סר למרותם, או לחילופין לקרב ולתמוך בתחנת רדיו אשר אנשיה מקרובים להם."