איכות השלטון לראש עיריית נהריה, ז'קי סבג: פעול לאלתר להשלמת העמידה בלוח הזמנים הקבוע בפקודת העיריות

איכות השלטון לראש עיריית נהריה, ז'קי סבג: פעול לאלתר להשלמת העמידה בלוח הזמנים הקבוע בפקודת העיריות

יד' בחשון, תשע"ו 27/10/2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית נהריה בבקשה לברר פרטים על דוחות הביקורת הפנימיים, מה גורם לעיכוב בפרסומם וכן לפאול לאלתר להשלמת המידה בלוח הזמנים הקבוע בפקודת העיריות על מנת למנוע פגיעה חמורה במנגנוני הביקורת הפנימיים של הרשות
התנועה לאיכות השלטון פנתה אל הממונה על חוק חופש המידע בעיריית נהריה, בבקשה לקבל לעיוננו את דוחות הביקורת הפנימית שהכין מבקר העירייה בשנים 2012, 2013 ו-2014, כמו גם מסמכים נלווים לדוחות אלו כגון פרוטוקולים רלוונטיים מדיוני ועדות והעתקי החלטות שהתקבלו בעירייה בעקבות מסקנות וממצאי דוחות הביקורת הנ"ל.
הממונה כי דוחות הביקורת לשנת 2012 ו-2014 טרם הומצאו לעירייה, ודוח 2013 עומד לדיון בפני מועצת העיר, לאחר שועדת הביקורת השלימה רק לאחרונה את מתן המלצותיה בעניינו. לפיכך, המסמכים המבוקשים לא הועברו לידינו.
נוכח תשובת הממונה מבקשת התנועה הבהרות מצד ראש העיר הכוללות את הוראות החוק הנוגעות לזמני הנפקת דוחות המבקר הפנימי לעירייה, צוות לתיקון ליקויים אשר ימונה ע"י ראש העיר שימליץ המלצותיו בתוך שלושה חודשים. משמע, פקודת העיריות קובעת מנגנון מוגדר ומסודר וכן לוח זמנים ברור על-מנת להבטיח כי פועלו של מבקר העירייה לא יהיה לשווא וכי דוחות הביקורת יובילו להליך תקין של תיקון ליקויים ושיפור התנהלות העירייה וגופיה.
ואולם, מתשובתו של הממונה עולה כי הליך תקין כאמור לא התקיים בעיריית נהרייה מזה כשלוש שנים, מה שמביא לכאורה לפגיעה חמורה במינהל התקין ובמערך הביקורת הראוי בעירייה.