שר החקלאות ושר האוצר מינו צוות להסדרת התארגנות וולונטרית של מגדלי פירות וירקות בהתאם להחלטת ממשלה

שר החקלאות ושר האוצר מינו צוות להסדרת התארגנות וולונטרית של מגדלי פירות וירקות בהתאם להחלטת ממשלה

י"ז בכסלו תשע"ו, 29.11.15
במסגרת תכנית כלכלית לשנים 2015-2016 תקבלה החלטת ממשלה שלהקמת צוות התארגנות וולונטרית של חקלאים בענפי הפירות והירקות. שרי החקלאות והאוצר מינו את הצוות שיכלול את נציג משרד החקלאות, נציג משרד האוצר, נציג משרד המשפטים ונציג משרד הכלכלה
בעקבות פעילות התנועה לקיים את החלטת הממשלה להקים צוות שיסדיר התארגנות וולונטרית של מגדלי פירות וירקות נתבשרה התנועה השבוע כי אכן מונה צוות שכזה אשר יכלול נציגים ממשרד ממשלה שונים בהם משרד החקלאות, אוצר ומשפטים.
כבר ביולי השנה פרסם שר האוצר את הצעת תקציב המדינה לשנים 2015/16- שינויים מבניים. בהצעה, הומלץ להטיל על שר החקלאות ופיתוח הכפר ועל הממונה על התקציבים במשרד האוצר להקים צוות שיבחן וימליץ לשרים על הצעה לתיקון חוק מועצת הצמחים כך שיסדיר אפשרות להתארגנות וולונטרית של מגדלים העוסקים בענפי הצומח, וזאת בתוך 180 יום. בחודש אוגוסט החליט הקבינט החברתי-כלכלי לאשר את נוסח ההצעה דלעיל; והממשלה החליטה להטיל על שר החקלאות ועל הממונה על התקציבים את הקמת הצוות.
לפיכך, התנועה קראה לשר החקלאות ולממונה על התקציבים באוצר להקים בהקדם צוות שיסדיר התארגנות וולונטרית של מגדלי פירות וירקות, כפי שהוטל עליהם בהחלטת הממשלה וכן את כתב המינוי של הצוות, ובכלל זאת לדעת מתי צפוי לקום הצוות, מי יהיו חבריו, מהו המנדט שיינתן לצוות ומה צפוי להיות המועד לפרסום המלצותיו.