מינוי ראשי ועדות תכנון מרחביות

מינוי ראשי ועדות תכנון מרחביות

כ"ה בכסלו, תשע"ו 07/12/2015
בעקבות פרסום בדבר מינויים של שלושה פעילים לתפקידי ראשי ועדת תכנון מרחביות התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר ומנכ"ל משרד האוצר בשאלות הנוגעות לחובת הגילוי הנאות במינויים שלושה פעילי מפלגת "כולנו"
רקע
בחודש יוני 2015 התקבלה החלטה בועדת השרים לענייני דיור להעברת מינהל התכנון והבנייה מאחריות משרד הפנים לאחריות משרד האוצר, כיחידת סמך שלו. כזכור, החלטות קבינט תקבלנה תוקף של החלטות ממשלה בחלוף שבוע ימים ממועד הפצת החלטת הקבינט. ההחלטה עוגנה בחוק התכנון והבנייה.
ביום ה22 לאוקטובר 2015 התפרסמה בעיתון "The Marker" כתבתה של טלי חרותי-סובר אשר כותרתה "אחרי שתמכו בכחלון בבחירות – שלושה פעילים מונו לראשי ועדות תכנון מרחביות" בעניין מינויים לתפקידי יושבי ראש ועדות תכנון ובנייה מרחביות. בכתבה צוין כי שלושה מינויים שהתקבלו לאחרונה לתפקיד זה היו של פעילי מפלגת "כולנו" המקורבים, לכאורה, לשר האוצר, משה כחלון:
1) מר דורון אוזן, יו"ר הועדה המרחבית לתכנון ובנייה שרונים;
2) מר ציון סוקי, יו"ר ועדת תכנון מרחבית מרכז השרון;
3) מר רון מוסקוביץ', יו"ר ועדת התכנון המרחבית זמורה.
כידוע, על מועמד לתפקיד בשירות המדינה מוטלת חובת גילוי נאות. גילוי זה בא לידי ביטוי בשאלון למועמד לוועדת איתור/ועדת מינויים, אותו מחויב המועמד למלא טרם מיונו לתפקיד. סעיף 11 לשאלון האמור, מכיל מקום בו נדרש כל מועמד לפרט את כלל הזיקות הקיימות למועמד לשר משרי הממשלה.
נוכח הדברים, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר משה כחלון ולמנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד בבדיקה האם הליך בחירתם של המועמדים אכן כלל מילוי שאלון שכזה והאם דיווחו המועמדים על זיקתם לקידום עניינים או מתן שירות אישי מפלגתי או פוליטי, חברותם בגוף הקשור למפלגה, עבודה משותפת בהווה או בעבר ו/או קיומו של קשר עסקי או כלכלי ובכלל זה, לשר האוצר משה כחלון ולמפלגת כולנו? כמו כן, האם בעקבות האמור בשאלונים אלו נבחנו כישוריהם המיוחדים לתפקיד כפי שאמורים להופיע בסעיף 12 לשאלון? האם דברים אלו הוצגו כהווייתם בפני הוועדה הממנה? והאם נכתבו הסדרי ניגוד עניינים כפי הנהוג במקרים מעין אלו?
כמו כן, בשולי הדברים נציין כי על אף שהועבר מנהל התכנון והבנייה אל משרד האוצר, בבדיקה שנערכה בתנועה ביום ה-7 לדצמבר 2015 לא נמצא באתר משרד האוצר מידע על מינהל התכנון והבנייה ו/או שם האחראי עליו במשרד האוצר.