איכות השלטון פנתה לראש המועצה האזורית גלבוע בחשד לאי סדרים ומינויים פוליטיים, לכאורה, במועצה

איכות השלטון פנתה לראש המועצה האזורית גלבוע בחשד לאי סדרים ומינויים פוליטיים, לכאורה, במועצה

ט' טבת, תשע"ו 21/12/2015

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש המועצה האזורית גלבוע, נור עובד, בחשד לאי סדרים ומינויים פוליטיים, לכאורה, במועצה. לידי התנועה למען איכות השלטון בישראל הגיעה פנייה אשר עניינה חשד לאי סדרים ומינויים פוליטיים במועצה האזורית גלבוע.
הטענות מתייחסות לשורה של ליקויים לכאורה, בהתנהלות המועצה, הקשורים לתקינות המנהל הציבורי בכללם, קבלת עובדים למשרות מטעם המועצה ללא קיום מכרזים וללא אישורי נחיצות משרה של משרד הפנים כנדרש לפי חוק. חלק מהטענות אף מתכתבות עם התנהלות המועצה בעבר שנבחנה בדו"ח מבקר המדינה משנת 2007.
ממידע שהגיע לתנועה, מדובר במינוי ללא מכרז של פעיל ומקורב, אבנר חייט, לתפקיד בחברה הכלכלית של המועצה. מדובר בתפקיד המקנה לאבנר חייט רכב צמוד, בעוד שעל פי החשד חייט אינו עובד בפועל בחברה הכלכלית וממשיך לנהל את עסקיו כקבלן גינון במקביל. בנוסף, בהתבסס על הפנייה שהגיעה אלינו, מסתמן כי אין בנמצא אישור של משרד הפנים בנוגע לנחיצות המשרה כנדרש על פי חוק. מינוי ללא מכרז של חבר המליאה לשעבר (פעיל בחירות) מר סמיח זיאדאת לתפקיד "סגן סגן" ראש המועצה. אך אין המועצה אישור של משרד הפנים בנוגע לנחיצות המשרה כנדרש בחוק.
בנוסף, המועצה התקשרה, לכאורה, ללא מכרז תקין עם "חברת המסיע עפולה" לביצוע הסעות במתנ"ס. מנהלה של חברת "המסיע" הינו עמנואל חייט, בעלה של אילנה חייט, המשמשת בתפקיד מנכ"ל ואחיו של האדון אבנר חייט שהועלו טענות בנוגע לכשירות מינויו לעיל. הועלו טענות רבות בקשר להתקשרות דומה של המועצה עם חברת ההסעות בדו"ח מבקר המדינה בשנת 2007.
נוכח הדברים, מבקשת התנועה לאיכות השלטון לדעת האם התקיימו מכרזים למינוי בעלי התפקידים; האם ישנם אישורים של משרד הפנים בנוגע לנחיצות המשרות המדוברות; האם התקיים מכרז בנוגע להעסקת "חברת המסיע עפולה" והאם הליקויים שהוזכרו בדו"ח המבקר תוקנו?