איכות השלטון לוועדת האתיקה של הכנסת: יש לבדוק חשד לפיו חה"כ אראל מרגלית המשיך לעסוק בעסקיו הפרטיים במקביל לכהונתו

איכות השלטון לוועדת האתיקה של הכנסת: יש לבדוק חשד לפיו חה"כ אראל מרגלית המשיך לעסוק בעסקיו הפרטיים במקביל לכהונתו

24.12.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לח"כ יצחק וקנין, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת בקריאה לבדוק חשד לפיו חה"כ אראל מרגלית המשיך לעסוק בעסקיו הפרטיים במקביל לכהונתו כחבר כנסת, וזאת בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם.
בעקבות הפרסום בגלי צה"ל לפיו חבר הכנסת אראל מרגלית חתם על עסקאות והשקעות במסגרת קרן הון הסיכון שהקים, JVP, בעודו מכהן כחבר כנסת מן המניין, פנתה התנועה לאיכות השלטון לוועדת האתיקה של הכנסת
במקביל, ובעקבות פרסום כתבה זו, נתקבלו במשרדי התנועה למען איכות השלטון בישראל העתקי מסמכים לפיהם המשיך לכהן ח"כ מרגלית כחבר דירקטוריון בקרן הון הסיכון, ואף ביצע פעולות בכובעו זה, לרבות חתימה על אישור ייפוי כח – גם זאת בשעה שכיהן כחבר בכנסת ה-19.
חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם קובע איסר על חברי הכנסת לעסוק בעיסוק נוסף אשר ממנו יכולה לצמוח להם תמורה חומרית, ואוסר על עיסוק בעבודה נוספת, הגם שלא צומחת ממנה תמורה חומרית, באם עבודה זו עשויה ליצור ניגוד עניינים בין העיסוק הנוסף לבין תפקידו של חבר הכנסת, או לייצר חשש של ניצול לרעה או השגת כל יתרון או העדפה אישיים בשל היותו חבר כנסת.
מעבר לאיסורים האמורים לעיל, ברי לכל כי עיסוק נוסף מן הסוג האמור, של חבר כנסת מכהן, אינו הולם גם מבחינת מראית עין ציבורית, וגורם נזק רב לאמון הציבור בכנסת ובנבחריו.
בדיקה זו הינה חיונית לבירור ההאשמות הנ"ל מחד, ומאידך להפרכתן במידה ואכן יתברר הדבר- תוך שמירה על שמה של הכנסת והמכהנים בה והגנה על ערך אמון הציבור.