איכות השלטון לממונה על שוק ההון: יש לפזר את גרעין השליטה בכלל ביטוח בבורסה ולאסור העברתו למקרולינק הסינית

איכות השלטון לממונה על שוק ההון: יש לפזר את גרעין השליטה בכלל ביטוח בבורסה ולאסור העברתו למקרולינק הסינית

י"ז בטבת, תשע"ו 29/12/2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על שוק ההון, דורית סלינגר בקריאה לפזר את גרעין השליטה בכלל ביטוח בבורסה ולאסור העברתו למקרולינק הסינית
התנועה לאיכות השלטון קוראת למפקחת שלא לאשר את מכירת גרעין השליטה בחברת כלל ביטוח לקבוצת מקרולינק ככל שתיחתם עסקה שכזו, ולחייב את מכירת מניות החברה בדרך של הנפקה בבורסה.
התנועה קוראת למפקחת שלא לאשר כל עסקה עתידית להעברת השליטה בכלל ביטוח לקבוצת מקרולינק. ההגנה על אינטרס הציבור הינה מחויבות ראשונה במעלה של הרגולטור בהיותו "נאמן הציבור", וזו דורשת הימנעות ממתן היתר שליטה ומניעת המשך העברת השליטה בכספי הציבור מיד ליד, ובפרט לתאגיד סיני אשר יכולת הרגולטור להכפיפו לאסדרה מוטלת בספק ושקשריו העסקיים עשויים לסכן את ביטחון המדינה. רק כך יוגשמו מטרות החוק ויובטח חוסנו של הגוף המוסדי וניהולו התקין.
כאמור, לשם הגשמת מטרות החוק ופירוק גרעין השליטה בכלל ביטוח מציעה התנועה כי המפקחת תחייב את קבוצת דלק להנפיק את מניותיה בחברה לציבור.
עמדת התנועה אינה מופנית כנגד מכירת גרעין השליטה בחברה, כי אם נגד אופן המכירה, שכן המצב הראוי הוא מכירה באמצעות הנפקת גרעין השליטה לציבור, פיזור השליטה והשבת הכוח לידי הציבור, בעל הנכס והזכות. לכל הפחות, מתנגדת התנועה למכירת גרעין השליטה לחברה מסין, ולאו דווקא למקרולינק, מהטעמים המצוינים לעיל.