חשש להתערבות בלתי תקינה, לכאורה, של רב העיר אור יהודה בתעמולת הבחירות לראשות העיר

חשש להתערבות בלתי תקינה, לכאורה, של רב העיר אור יהודה בתעמולת הבחירות לראשות העיר

ח' בשבט, תשע"ו 18/01/2016
התנועה לאיכות השלטון פנתה לח"כ דוד אזולאי, השר לשירותי דת בקריאה לבחון טענות באשר להתנהלות רב העיר ובמידת הצורך למצות את הדין כנגדו, לרבות הגשת קובלנה לפי תקנות שירותי הדת היהודיים.
למשרדי התנועה הגיעה תלונה הנוגעת לנוכחות אסורה לכאורה של מר ציון כהן, רב העיר אור יהודה, בכנס פתיחת מטה בחירות של המועמדת דאז לראשות העירייה, הגב' ליאת שוחט. במסגרת מפגן תמיכה בגב' שוחט שנערך הרב צולם כשהוא מדריך, בין היתר, את גב' שוחט לקבוע מזוזה בפני קהל רב. יצוין כי גב' שוחט אכן נבחרה ומכהנת היום כראש עיריית אור יהודה.
נוכחותו של עובד מדינה ו/או עובד של רשות מקומית בתעמולת בחירות בתחום רשות מקומית הינה אסורה לפי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965.
בפסק דינו של השופט סלים ג'ובראן התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' נשיא בית הדין הרבני הגדול והרב הראשי הספרדי לישראל, הרב יצחק יוסף ואח', בכובעו כיושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 קבע השופט ג'ובראן כי סעיף דומה בלשונו ובמהותו לחוק הבחירות לכנסת אכן חל גם על הרב הראשי לישראל. באותו האופן, בפסק דינו של השופט ג'ובראן התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' הרב שמואל אליהו – רב העיר צפת , סעיף זה חל גם על רב עיר.
על כן, קוראת התנועה לאיכות השלטון לשר לשירותי דת, ח"כ הרב דוד אזולאי לבחון את הטענות העולות באשר להתנהלות רב העיר, ובמידת הצורך למצות את הדין כנגדו, לרבות בהגשת קובלנה לפי תקנות שירותי הדת היהודיים, שיפוט משמעתי של רבני עיר.