איכות השלטון בפנייה דחופה לפרקליט המדינה בקריאה להמנע מחתימה על הסדר טיעון בפרשיית שיבוש מהלכי משפט ע"י ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ועו"ד נבות תל צור

איכות השלטון בפנייה דחופה לפרקליט המדינה בקריאה להמנע מחתימה על הסדר טיעון בפרשיית שיבוש מהלכי משפט ע"י ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ועו"ד נבות תל צור

ח' שבט, תשע"ו 18/01/2016
התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן בקריאה להימנע מלחתום על כל הסדר טיעון שיביא לסגירת תיק השיבוש, וחלף זאת למצות את הדין עד תום כנגד כלל המעורבים בתיק.
בימים האחרונים, לאחר שבית המשפט העליון הותיר על כנה את הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הזרע, פורסם כי סנגוריו יזמו מגעים עם הפרקליטות במטרה לחתום על הסדר טיעון בנוגע לפרשות השונות בעניינו של אולמרט.
בין היתר, סנגוריו של אולמרט מבקשים כי התיק בעניין פרשת שיבוש מהלכי המשפט על ידי אהוד אולמרט ועו"ד נבות תל צור, במסגרתה, על פי החשדות, ניסו הם לכאורה להשפיע על גב' שולה זקן שלא תמסור עדות מפלילה נגד אולמרט, שלא תחתום בעצמה על הסדר טיעון, כמו גם להשפיע על עדותה בפני בית המשפט.
עמדת התנועה היא כי קיים אינטרס ציבורי מובהק במיצוי הדין כנגד אנשי ציבור ושלוחיהם בגין עבירות שחיתות, פגיעה בשלטון החוק ושיבוש הליכי משפט. לא יעלה על הדעת שאיש ציבור, שכיהן במשרה הנעלה ביותר בשירות הציבורי, יפעל לכאורה לשיבוש הליכי משפט, ורשויות אכיפת החוק לא ימצו עימו את הדין עד תום. חתימה על הסדר טיעון, בשלב כה מתקדם בהליך הפלילי, לאחר שנוהל ונגרר בערכאות כה רבות, תביא לתוצאה בה חוטא יוצא נשכר, ואין זה עומד בקנה אחד עם אינטרס הציבור. לא זו אף זו, עולה חשש כי סגירת התיק כנגד אולמרט יביא לסגירת התיק גם בעניינם של מעורבים נוספים בתיק השיבוש, שגם כנגדם עלו חשדות שפעלו תוך ניסיון לפגוע במהלך התקין של ההליך המשפטי.
התנועה מצפה שהפרקליטות תסיק את המסקנות הנדרשות מהסדרים קודמים שעמדו בניגוד לאינטרס הציבור, כגון בעניינם של משה קצב ויאשיהו פינטו. הסדרים מפליגים אלו, המיטיבים יתר על המידה עם חשודים בביצוע עבירות פליליות, פוגעים פגיעה קשה בשוויון בפני החוק ובאמון הציבור ברשויות אכיפת החוק.
התנועה קוראת לפרקליט המדינה להימנע מלחתום על כל הסדר טיעון שיביא לסגירת תיק השיבוש, וחלף זאת למצות את הדין עד תום כנגד כלל המעורבים בתיק.