איכות השלטון בקריאה לראש עיריית אשדוד לפתוח בהליך משמעתי כנגד איריס נפתלי

איכות השלטון בקריאה לראש עיריית אשדוד לפתוח בהליך משמעתי כנגד איריס נפתלי

ח' שבט, תשע"ו, 18.01.2016
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי בקריאה להגיש לאלתר בקשה לתובע העירוני להגשת כתב אישום לשם העמדתה לדין משמעתי של איריס נפתלי, ולעמוד על פיטוריה במסגרת הליך משמעתי זה.
רקע
בתאריך 01.11.2015 הורשעה גברת איריס נפתלי, עובדת עיריית אשדוד, במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהודתה במעשיה, בארבע עבירות של הפרת אמונים. בו ביום נגזר דינה, והוטלו עליה 8 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים וקנס בסך 20,000 ש"ח.
נפתלי, מנהלת אגף האירועים ויו"ר ועד העובדים של העירייה, ממשיכה לכהן בתפקידה. זאת, חרף הרשעתה בעבירות שמטיבן ומטבען הינן עבירות עם קלון. מעשים אלו, שנעשו במסגרת עבודתה, נועדו להיטיב אישית עם נפתלי ולא עם השירות הציבורי. עסקינן בעבירות אשר שומטות את הבסיס האתי של השירות הציבורי ושלטון החוק ומטילות רבב על עיריית אשדוד כולה, ולא רק על נפתלי.
התנועה קוראת לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, להפעיל את סמכותו לפי חוק הרשויות המקומיות (משמעת), ולהגיש בקשה לתובע העירוני להגיש כתב אישום לשם העמדתה לדין של איריס נפתלי לשם סיום העסקתה, וזאת לנוכח הרשעתה בעבירה שיש עימה קלון.
לפיכך, עקב הרשעתה של נפתלי בפלילים, עקב חומרת מעשיה של נפתלי כפי שתוארו לעיל שיש עימם קלון, עקב תפקידה הבכיר, ונוכח הצורך הנואש להחזיר את אמון הציבור בעובדי הציבור, התנועה קוראת לראש עיריית אשדוד, ד"ר מאיר לסרי, להגיש לאלתר בקשה לתובע העירוני להגשת כתב אישום לשם העמדתה לדין משמעתי, ולעמוד על פיטוריה במסגרת הליך משמעתי זה.