איכות השלטון לשר האוצר ומנכ"ל משרד האוצר בשאלות הנוגעות לראשי ועדות התכנון המרחביות

איכות השלטון לשר האוצר ומנכ"ל משרד האוצר בשאלות הנוגעות לראשי ועדות התכנון המרחביות

26.01.16
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר, משה כחלון, ולמנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד בפנייה חוזרת לקבלת מענה לשאלות מהותיות הנוגעות למינויי ראשי ועדות התכנון המרחביות.
בין השאלות התנועה מבקשת לדעת האם הליך בחירתם של מספר מועמדים כל מילוי שאלות, ככל שכן, האם דיווחו המועמדים על זיקתם לקידום עניינים או מתן שירות אישי מפלגתי או פוליטי, חברותם בגוף הקשור במפלגה, עבודה משותפת בהווה או בעבר או קיומו של קשר עסקי או כלכלי לשר האוצר ולמפלגת כולנו.
עוד שאלה התנועה, האם בעקבות האמור בשאלונים נבחנו כישוריהם המיוחדים לתפקיד כפי שאמורים להופיע בסעיף 12 בשאלון למועמד/ת לוועדת איתור/ועדת מינויים? והאם דברים אלו הוצגו כהווייתם בפני הוועדה הממנה?
כמו כן, האם נכתבו הסדרי ניגוד עניינים כפי הנהוג במקרים מעין אלו? ככל שכן, נבקש כי יועברו לידינו.
בנוסף, פנתה התנועה לאיכות השלטון בשנית גם לממונה על חוק חופש המידע במשרד האוצר ומנהלת קשרי ממשל ופניות הציבור במשרד האוצר בבקשה לקבל מידע ומסמכים בהתאם לחוק חופש המידע. התנועה הדגישה כי על מועמד/ת לתפקיד בשירות המדינה מוטלת חובת גילוי נאות. גילוי זה בא לידי ביטוי בשאלון למועמד/ת לוועדת איתור/ועדת מינויים, אותו מחויב המועמד למלא טרם מיונו לתפקיד. סעיף 11 לשאלון האמור, מכיל מקום בו נדרש כל מועמד לפרט את כלל הזיקות הקיימות למועמד לשר משרי הממשלה.
על כן, ביקשה התנועה לקבל מידע על מספר מועמדים והאם מלאו את אותם שאלונים