איכות השלטון ליועמ"ש: יש לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את התיק כנגד רות דוד.

איכות השלטון ליועמ"ש: יש לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את התיק כנגד רות דוד.

כ"ו באדר א', התשע"ו; 6.3.16
איכות השלטון ליועמ"ש: יש לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את התיק כנגד רות דוד.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לשקול מחדש את החלטתו לסגור את התיק כנגד רות דוד, ומבקשת להציג בפניו חומרים אשר מצויים ברשותה בעניינה של דוד והמקיימים חשד, לכאורה, לביצוע עבירות נוספות.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועמ"ש לשקול מחדש את החלטתו לסגור את התיק בעניינה של רות דוד, הנוגע לחשדות בביצוע שורה של עברות פליליות הפוגעות במערכת אכיפת החוק ובאמון הציבור כפי שפורסם ברבים. כנגד דוד נערכה חקירה בגין שורה ארוכה ומסועפת של פרשיות בהן היא חשודה אשר כולן, ביחד ולחוד, מטילים דופי חמור בהתנהלותה של דוד בעת שזו שימשה כפרקליטת מחוז ת"א. לעמדת התנועה נוכח היקף המעשים בהם חשודה דוד וחומרתם, ההחלטה לגנוז את החקירה, אינה רק חוטאת לבירור האמת אלא גם פוגעת פגיעה אנושה באמון הציבור במוסד הפרקליטות ובמערכת המשפטית בכללותה.
מהתנהלותה של רות דוד עולה החשד כי אינה נקייה משחיתות. על כן, התנועה פנתה למפקד יחידת להב במשטרת ישראל, בבקשה לפתוח בחקירה ביחס לחומרים שהועברו ליחידה ולבחון את הטענות לפיהן דוד טייחה לכאורה חקירה שנפתחה בעניין פרשות השחיתות ברשות המיסים. על פי הפרסומים, בחודש יולי 2004, הועברו לדוד, כפרקליטת מחוז תל אביב, לא פחות מ-25 ארגזים המכילים אלפי מסמכים ומידע נרחב על אודות פרשות שחיתות בהם מעורבים בכירים ברשות המסים. מידע זה הועבר לגב' דוד לאחר חקירה שארכה כשנה וחצי ובמהלכה רוכז חומר שנאסף על ידי 15 חוקרים בכירים מעובדי רשות המיסים אשר חשפו שורה של חשדות לשחיתות, חלקם בתפקידים בכירים ורגישים במיוחד, ממשיכים לכהן ברשות עד היום – 3 ימים בלבד לאחר שהועברו לגב' דוד אלפי המסמכים והמידע האמור, החליטה דוד לסגור את תיק החקירה כנגד רשות המיסים.
היקף החומר ופרק הזמן הקצר שהקציבה לצורך מתן ההחלטה וזהות האישים העומדים במרכז הפרשה, אינם מותירים צל של ספק כי לא יכולה הייתה להתקבל החלטה עניינית בעניין זה ולמעשה, כלל לא יכולה אפילו להתחיל להתגבש הבנה בסיסית ביותר ביחס לשאלת טיבה וטבעה של פרשת השחיתות האמורה. המניעים להחלטתה זו של דוד, לא רק שלא התבררו לעומקם אלא שההחלטה היחידה אשר נבחנת היא זו הנוגעת להעמדתו לדין של חושף השחיתות, מר שוקי משעול, אשר היא, כשלעצמה תמוהה. שלל הראיות מעלות חשד לכאורה לעברות שוחד, מרמה והפרת אמונים, חשד, לכאורה, לביצוע עברות של שימוש לרעה בסמכות ובכוח המשרה, קשירת קשר לביצוע פשע. במסגרת חשדות אלו, יש לבחון הגשת כתב אישום כנגד דוד.