‏כ"ו אדר א, תשע"ו 06/03/2016 איכות השלטון בבקשה על פי חוק חופש המידע אל נציבות שירות המדינה בעניין פטור מחובת מכרז בעבור משרות בשירות המדינה

כ"ו אדר א, תשע"ו 06/03/2016 איכות השלטון בבקשה על פי חוק חופש המידע אל נציבות שירות המדינה בעניין פטור מחובת מכרז בעבור משרות בשירות המדינה

כ"ו אדר א, תשע"ו 06/03/2016
איכות השלטון בבקשה על פי חוק חופש המידע אל נציבות שירות המדינה בעניין פטור מחובת מכרז בעבור משרות בשירות המדינה
התנועה לאיכות השלטון פנתה אל נציבות שירות המדינה בנוגע לעניין הפטור מחובת המכרז למשרות בשירות המדינה, ובקשה לקבל לעיונה את פרטי המידע בנוגע למשרות בהן הוחלט בועדת השירות להמליץ לממשלה על פטירתה מחובת המכרז והקמת ועדת איתור.
בחירת עובד בהליך של ועדה ציבורית לאיתור מועמדים היא חריג לכלל הקבוע בחוק שירות המדינה, המחייבת קבלת עובדי מדינה באמצעות מכרז פומבי. הקמת ועדת איתור למשרה פולנית בשירות המדינה מחייבת קבלת החלטת הממשלה בהתאם לחוק. לצורך קבלת החלטת הממשלה, דרושה המלצת ועדת שירות המדינה לפטירת המשרה מחובת המכרז. ההמלצה ניתנת לאחר הליך כולל של מספר שלבים: הגשת הבקשה על ידי המשרד נשוא המשרה, העברה להתייחסות רפרנט המשרד הממשלתי הרלוונטי בנציבות שירות המדינה, מנהל מינהל הסגל הבכיר בנציבות והיועץ המשפטי לנציבות, מתן אפשרות להתייחסות היועץ המשפטי לממשלה או מי מטעמו ודיון בועדת השירות אליו מוזמנים נציגי המשרד, נציג היעומ"ש לממשלה ונציגי הנציבות.
המלצתה של ועדת השירות, מאשרת כי קיימת הצדקה לבחירת המועמד למלא את המשרה בהליך של ועדת איתור. קיומה של הצדקה לבחירת המועמד זו, למלא את המשרה הנידונה למאפיינים המפורטים בהחלטות הממשלה. ובהתאמתה למסמך שגובש ע"י מטה הנציבות ומשרד המשפטים הקובע את אמות המידה לבחינת התאמתן של משרות עתידיות להליכים ולעקרונות שנקבעו בהחלטות הממשלה.
לפיכך, מבקשת התנועה לקבל לעיונה את פריטי המידע הבאים בנוגע לכל משרה שלגביה התקבלה החלטה בועדת השירות להמליץ לממשלה על פטירתה מחובת המכרז והקמת ועדת איתור בחמש השנים האחרונות.