בעקבות קיום בדיקה מקדימה של שר הפנים, אריה דרעי איכות השלטון ליועמ"ש: פנה לבית המשפט ועדכן בפרטי הבדיקה

בעקבות קיום בדיקה מקדימה של שר הפנים, אריה דרעי איכות השלטון ליועמ"ש: פנה לבית המשפט ועדכן בפרטי הבדיקה

כ' באדר ב', תשע"ו, 30.3.16
בעקבות קיום בדיקה מקדימה של שר הפנים, אריה דרעי
איכות השלטון ליועמ"ש: פנה לבית המשפט ועדכן בפרטי הבדיקה
התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (יום ד') ליועמ"ש לפנות אל בית המשפט אשר דן בימים אלו בעתירת התנועה כנגד מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים, ולעדכנו בפרטי הבדיקה. זאת על מנת שבבואו של בית המשפט לפסוק בעתירה, תונח בפניו המסכת העובדתית העדכנית.
כן פנתה התנועה לבית המשפט ועדכנה אותו בפנייתה.
רקע
בעקבות פתיחה בהליך של "בדיקה מקדימה" בנוגע לחשדות, עליהן הוצא צו פרסום, לעבירות פליליות אותן ביצע לכאורה שר הפנים אריה דרעי פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש. הנחיות ה"בדיקה המקדימה" של היועמ"ש עניינן, בין היתר, בשיקולים העומדים בפני היועץ המשפטי בבואו להורות על פתיחה בהליך בדיקה מעין זה, תחת פתיחה בחקירה פלילית מקום בו קיימת ראשית ראייה כי אכן בוצעה עבירה פלילית, ובהן התשתית הראייתית ההתחלתית וכן ההשלכות הציבוריות הכרוכות בפתיחה בחקירה.
משום כך, חזקה על היועץ המשפטי לממשלה כי בפניו מונח חומר ראיות המחייב פתיחה, לכל הפחות, בבדיקה, וכי נשקלו שיקולים אשר בגינם החליט היועמ"ש להורות בשלב זה על הליך הבדיקה תחת פתיחה בחקירה פלילית כוללת.
בימים אלו מונחת על שולחנו של בית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ, עתירה בדבר מינויו של ח"כ דרעי לתפקיד שר הפנים (בג"צ 232/16 התנועה למען איכות השלטון בישראל, ע"ר נ' ראש ממשלת ישראל ואח'), כאשר היועץ המשפטי לממשלה עומד כמשיב לעתירה. פסק הדין של בית המשפט צפוי להתפרסם בעת הקרובה
נוכח הפרסומים, מחובתו– הן כיועץ המשפטי לממשלה, והן כמשיב לעתירה – לפנות אל בית המשפט באמצעות באי כוחו ולעדכנו בפרטי הבדיקה, זאת על מנת שבבואו של בית המשפט לפסוק בעתירה תונח בפניו המסכת העובדתית העדכנית לעת הזו.
כמו כן, מבקשת התנועה כי בפני בית המשפט יובאו השיקולים בגינם הוחלט בשלב זה לפתוח בהליך של בדיקה מקדימה בלבד, תחת חקירה פלילית כוללת ומקיפה.
בהמשך לפנייה זו, פנתה התנועה אל בית המשפט העליון בהודעת עדכון אליה צורף המכתב ליועמ"ש. בימים אלו, כאמור, דן בג"צ בעתירת התנועה, ועל כן סבורה התנועה כי חשובה שתעמוד בפניו התמונה המלאה והעדכנית.