התנועה לאיכות השלטון ביקשה לפעול בשקיפות בתקנים רשמיים של משרד הכלכלה .

התנועה לאיכות השלטון ביקשה לפעול בשקיפות בתקנים רשמיים של משרד הכלכלה .

י' בכסלו, תשע"ו; 03/05/16
התנועה לאיכות השלטון ביקשה לפעול בשקיפות בתקנים רשמיים של משרד הכלכלה .
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הכלכלה בבקשה לשקיפות בתקנים רשמיים של משרד הכלכלה, זאת בעקבות שבשנה שעברה התבקש מידע הנוגע לתקנים ממשרד הכלכלה ובתשובה מהמשרד נתקבל רוב המידע המבוקש, למעט מסמכים מעודכנים לאותה שנה שטרם פורסמו וחלק מן המידע, עליו לא נתקבלו תשובות.
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הכלכלה בקריאה לשקיפות בנושא התקנים העדכניים לשנת 2016, זאת לאחר שבשנה שעברה התבקשו התקנים המעודכנים, ובה נתקבל רוב המידע שהתבקש, למעט סעיף אחד מבקשתנו ולמעט תקנים שעדיין לא פורסמו. בחלוף כשנה מקבלת המידע, התנועה מבקשת לקבל לידה מידע מעודכן מכוח החוק, ומבקשת לציין כי יש לראות בבקשה זו בקשה חדשה, זאת על פי חוק חופש המידע.
להלן פירוט המידע המבוקש: התקנים שנמצאים בתהליך שינוי וכן בבקשה לנתונים הבאים: כמות התקנים הרשמיים הכללית, כמות התקנים הרשמיים שהינם תקן "מקורי" אשר עבר התאמה למשק הישראלי, כמות התקנים הרשמיים שהוכרזו בשנת 2015, כמות התקנים הרשמיים שהוכרזו בשנת 2016, כמות התקנים הרשמיים שהוסרה ההכרזה עליהם בשנת 2015 וכמות התקנים הרשמיים שהוסרה ההכרזה עליהם בשנת 2016. כמו כן, התנועה מבקשת את רשימת התקנים הרשמיים בישראל, נכון לחודש מאי 2016, בחלוקה בין התקנים הרשמיים שהינם אימוץ מלא של תקן בין לאומי, לבין התקנים הרשמיים שהינם תקנים "מקוריים", קרי תקנים אשר עברו התאמה "מיוחדת" למשק הישראלי. כמו כן, מתבקשת חוות הדעת המנומקת שהגיש הממונה על התקינה, מסמך המפרט את הרכב ועדת האימוץ, כולל ציון הגוף אותו מייצג כל חבר בוועדה ומסמך המפרט את הרכב ועדת התיאום, כולל ציון הגוף אותו מייצג כל חבר בוועדה.