תגובת התנועה לאיכות השלטון להשבת אפריים ארליך (קרמשניט) לשורות המשטרה

תגובת התנועה לאיכות השלטון להשבת אפריים ארליך (קרמשניט) לשורות המשטרה

ל' בניסן, תשע"ו, 8.5.16
תגובת התנועה לאיכות השלטון להשבת אפריים ארליך (קרמשניט) לשורות המשטרה
התנועה למען איכות השלטון בישראל מברכת את ניצב משנה אפרים ארליך (קרמשניט) לאור הודעת השר לבטחון פנים, מר גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשייך, כי בכוונתם להשיבו לשורות משטרת ישראל.
נצ"מ ארליך, קצין משטרה מצטיין, מסור ומוערך ביותר, לוחם ללא חת בפשיעה, פעל כאף נגד תופעות של שחיתות והתנהלות בלתי תקינה במשטרה עצמה, והינו הגורם המרכזי שחשף את פרשת קשרי שוטרים עם האחים פריניאן שנחקרה על ידי וועדת זיילר. וועדת זיילר קבעה ממצאים קשים ביותר בנוגע להתנהלות הקלוקלת שפשתה במשטרה, ממצאים שאף הביאו לפרישתו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, משה קראדי.
מפכ"לי משטרת ישראל לשעבר, במקום להעריך את סנ"צ ארליך על פועלו למען טוהר המידות של האחראים על אכיפת החוק, עיכבו את העלאתו בדרגה ומנעו ממנו כל תפקיד הולם במשך שנים ארוכות. התנועה לאיכות השלטון ליוותה את נצ"מ ארליך עוד במהלך עדותו בפני וועדת זיילר ובהמשך במאבקו לחזור ולשרת את אזרחי המדינה בתפקיד משמעותי במשטרת ישראל ואף הגישה עתירה לבג"ץ להגנה על זכויותיו – אך לשוא. גם כאשר בהתערבות מבקר המדינה, הועלה סנ"צ ארליך בדרגה, הדבר נעשה תוך העברתו מתוך שורות המשטרה לשירות בנציבות הכבאות וההצלה
נציין אף, כי פעולותיו של נצ"מ ארליך זיכו אותו באות "אביר איכות השלטון" לשנת 2007, המוענק מדי שנה מטעם התנועה לאיכות השלטון. את ההחלטה על מקבלי האות מקבלת ועדה של אנשי ציבור ואקדמיה, אשר סברה כי פעולותיו אכן תרמו לקידומו של מנהל תקין ומיגור השחיתות. האות הוענק בהוקרה על תרומה יוצאת דופן לבלימת תופעות שחיתות חמורות במשטרת ישראל, תוך הסתכנות בתשלום מחיר אישי כבד על כך. ועדת אבירי איכות השלטון סברה כי אפרים ארליך ראוי לשמש דוגמה למשרתי הציבור החושפים עוולות ומעשי שחיתות במקום עבודתם ופועלים בעקביות ובאומץ כדי למגרה.
היום התבשרנו כי השר ארדן והמפכ"ל אלשייך, החליטו לשים קץ לפגיעה הקשה בשוטר נאמן שלא נרתע וחשף שחיתות קשה ולהשיבו לכהונה במשטרת ישראל.
מדובר בבשורה חשובה לא רק לסנ"צ ארליך עצמו, ששילם עד עתה מחיר אישי כבד ביותר ונותר נאמן לדרכו ולשליחותו, אלא למשטרת ישראל ולציבור כולו הזוכים בקצין משטרה נאמן ומקצועי ובמסר החשוב של גיבוי למי שהולך נגד הזרם ופועל למען טוהר המידות.
החלטה זו ראויה ביותר ומקדמת נורמות תקינות במשטרת ישראל.