איכות השלטון לשר: צא לחופשה עד תום החקירה הפלילית בעניינך

איכות השלטון לשר: צא לחופשה עד תום החקירה הפלילית בעניינך

י' באייר, התשע"ו; 18.5.2016
בעקבות חקירת שר הרווחה חיים כץ
איכות השלטון לשר: צא לחופשה עד תום החקירה הפלילית בעניינך
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד) לשר חיים כץ בקריאה לצאת לחופשה עד תום החקירה הפלילית בעניינו: "במצב בו אדם הנושא בתפקיד ציבורי מרכזי כדוגמתך, נמצא תחת חקירה פלילית עליו לקחת פסק זמן מכהונתו, זאת על מנת להבטיח את אמון הציבור במשרד הרווחה, בממשלה וברשויות השלטון כולן"
בעקבות חקירתו של השר כץ על ידי הרשות לניירות ערך בחשד לשימוש במידע פנים, לכאורה בין בעת שכיהן כשר בממשלה, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר בקריאה כי יצא לאלתר לחופשה, או יכריז על נבצרות עד לברור החשדות ותום החקירה הפלילית בעניינו.זאת נוכח חשיבותו הרבה של תפקידו, כשר הרווחה.
אין ולא יכול להיות חולק כי חקירה פלילית כנגד שר מכהן בממשלה מכתימה את משרד הרווחה בראשו עומד השר ואף את הממשלה כולה. הישארות בתפקידו, שעה שתלויה ועומדת בעניינו חקירה פלילית, פוגעת פגיעה קשה בממשלה ובמעמדה – הן בחבריה והן בהחלטותיה.
במצב בו אדם הנושא בתפקיד ציבורי מרכזי כדוגמת השר, נמצא תחת חקירה פלילית עליו לקחת פסק זמן מכהונתו, זאת על מנת להבטיח את אמון הציבור במשרד הרווחה, בממשלה וברשויות השלטון כולן. משמעותו של המשך כהונה כשר הרווחה בממשלה היא פגיעה חמורה באינטרסים חיוניים של השירות הציבורי, פגיעה אפשרית ביכולתו לבצע באופן ראוי ומלא את תפקידו, ופגיעה בתדמית ובסמכות המוסרית והאישית שלו ואף בכוחו להנהיג.
יודגש כי ברור לתנועה כי עומדת לשר חזקת החפות וממילא אין בפנייה משום קביעת עמדה בנוגע לחשדות כנגדו. עם זאת, הישארותו בתפקיד ציבורי בעל מעמד מיוחד כאמור, אינה ראויה בעוד שמתנהלת חקירה ועל כן, פנייתנו אליך