איכות השלטון: "לא לאפשר לבן אליעזר קניית חפות תמורת תשלום כספי"

איכות השלטון: "לא לאפשר לבן אליעזר קניית חפות תמורת תשלום כספי"

כד' באייר תשע"ו, 1.6.16
איכות השלטון: "לא לאפשר לבן אליעזר קניית חפות תמורת תשלום כספי"
התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה: "האם ייתכן כי זה שמצויה בכיסו הפרוטה, ועל אחת כמה וכמה מקום בו על פי החשדות הגיעה פרוטה זו לכיס זה בדרכים שאינן כשרות, יוכל לחמוק ממשפט צדק בעבור תשלום?"
מדובר בפגיעה קשה בעקרונות השוויון בפני החוק. האם ייתכן כי זה שמצויה בכיסו הפרוטה, ועל אחת כמה וכמה מקום בו על פי החשדות הגיעה פרוטה זו לכיס זה בדרכים שאינן כשרות, יוכל לחמוק ממשפט צדק בעבור תשלום?" – כך טוענת התנועה לאיכות השלטון בעניין המשא ומתן בין הפרקליטות לסנגוריו של השר לשעבר בנימין בן אליעזר/
במכתב ששיגרה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולפרקליט המדינה, שי ניצן, מדגישה התנועה לאיכות השלטון כי מדובר במסר תקדימי ומסוכן שמעביר לכלל הציבור מסר של לגיטימציה לנורמות של שחיתות. עוד מודגש כי מדובר באי שוויון מובהק בהתנהלות מערכות אכיפת החוק כלפי בעלי מעמד וממון. "זוהי פגיעה עמוקה ושורשית שהשירות הציבורי בישראל ומערכות אכיפת החוק בישראל לא יוכלו להתאושש ממנה", נכתב במכתב שעליו חתום עו"ד תומר נאור.
ובתנועה לאיכות השלטון סבורים כי אין לאפשר חתימה על הסכם בו יוסר סעיף השוחד מכצב האישום ויושאר רק סעיף של הפרת אמונים בתמורה לתשלום קנס ללא חודשי מאסר. מתוך פניית התנועה: "אנו קוראים לגורמים האמונים על הדבר שלא לנהל כל משא ומתן, ובוודאי שלא לחתום על עסקה המאפשרת לאדם אשר על פי החשדות ניצל את מעמדו כשר בממשלת ישראל – תוך רמיסה מוחלטת אינטרס הציבור ומעילה באמונו, לשם נטילת שוחד – לקנות את חפותו תמורת תשלום כספי".