איכות השלטון תומכת בעמדת יו"ר הכנסת שלא להיעתר להקמת ועדות חדשות ולשלול הטבתו של חה"כ אורן חזן כסגן יו"ר הכנסת

איכות השלטון תומכת בעמדת יו"ר הכנסת שלא להיעתר להקמת ועדות חדשות ולשלול הטבתו של חה"כ אורן חזן כסגן יו"ר הכנסת

כ"ד באייר, תשע"ו 1.6.2016
איכות השלטון תומכת בעמדת יו"ר הכנסת שלא להיעתר להקמת ועדות חדשות ולשלול הטבתו של חה"כ אורן חזן כסגן יו"ר הכנסת
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד) ליו"ר הכנסת, יואל אדלשטיין בהבעת תמיכה בעמדתו שלא להיעתר להקמת ועדות חדשות בשל כפילויות בין פעילות הועדות ועלויות תקציביות גבוהות. בנוסף, פנתה התנועה גם לשלילת הטבתו של חה"כ אורן חזן מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת מאחר שלא מבצע את כל הפעילויות המושתתות בתפקיד זה
בעקבות כוונתו של חה"כ ביטן לפעול להקמתן של 4 ועדות נוספות בכנסת, בניהן, ועדה לצמצום פערים בין מרכז לפריפריה וצדק חלוקתי, בראשה יעמוד ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), וכן הוועדה לצעירים ולסטודנטים בראשות חה"כ אורן חזן. התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הכנסת יואל אדלשטיין בהבעת תמיכה בעמדתו המתנגדת להקמת הוועדות החדשות. התנועה מדגישה כי הקמתן של ועדות חדשות תוביל לבזבוז רב של כספי ציבור שלא לצורך.
עלותן התקציבית הגבוהה של הוועדות מחייבת הפעלת ריסון ושיקול דעת המביאים בחשבון את ההכרח בהקמת ועדות חדשות מול העלויות הכרוכות בכך. עלותן התקציבית של הוועדות יכולה לעמוד על מאות אלפי שקלים בשנה, זאת בשל הוצאות התפעול השונות של הוועדה כגון, כוח אדם, כיבוד וכו'. על כן, יש לפעול לקידום הנושאים במסגרת אחת מבין 12 הוועדות הקיימות בכנסת.
הקמת ועדות נוספות עלולה להביא לחפיפה בין פעילות של ועדה קיימת עם אחת מבין הוועדות החדשות ובכך תיווצר כפילות בין פעילות הוועדות. בנסיבות אלו, בהן עלות הוועדות גבוהה במיוחד וכבר קיימות ועדות בכנסת אשר יכולות ליתן פתרון לנושאים החשובים שבבסיסן של הוועדות החדשות, ברור כי הקמת הוועדות החדשות מתייתרת, זאת בייחוד שעה שנוכחות חברי הכנסת בוועדות דלה ביותר.
התנועה מתייחסת בפנייתה ליו"ר הכנסת גם להארכת כהונתו של חה"כ אורן חזן לשמשו כסגנו כיו"ר הכנסת.
על רקע השעייתו של חה"כ חזן בעבר מניהול ישיבות המליאה, לא ניהל חה"כ חזן ולו ישיבת מליאה אחת ולמרות זאת, הוא נהנה באופן קבוע מתוספת תשלום בסך 2,000 ₪ למשכורתו.
הארכת כהונה זו, ככל הנראה משיקולים פוליטיים זרים אשר אינם ממן העניין, הינה פסולה מיסודה, ומערערת את אמון הציבור בהתנהלות בית המחוקקים ובדרך קבלת ההחלטות בו.
תחושה זאת מתחזקת, מקום בו הושעה חה"כ חזן מתפקידו כמ"מ יו"ר הכנסת, בין היתר, לנוכח ממצאי תחקירים שנערכו עליו בכלי התקשורת השונים אשר אינם מכבדים תפקיד ממלכתי וסמלי זה.
לפיכך, התנועה למען איכות השלטון בישראל סבורה כי כל עוד לא מכהן חה"כ חזן בפועל בתפקיד סגן יושב ראש הכנסת, לא קיימת כל סיבה להעניק לו הטבה כספית זו על חשבון הקופה הציבורית, ולכן יש להורות על הפסקתה לעת הזו.