ביטול מינוי רמי סדן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10 בשל קשריו עם ראש הממשלה

ביטול מינוי רמי סדן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10 בשל קשריו עם ראש הממשלה

ב' בסיוון, תשע"ו 8.6.2016
ביטול מינוי רמי סדן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10 בשל קשריו עם ראש הממשלה
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד) ליו"ר מועצת הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו בקריאה לבטל את מינויו של רמי סד"ן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10: "אין לאפשר מינויו של אדם הנושא בקשרים מקצועיים ואישיים עם לא אחר מראש ממשלת ישראל ואשר כל מעשיו חוטאים לערכים תקשורתיים בסיסיים ביותר. התקשורת היא היא שומר הסף של הדמוקרטיה והשלטון וברור כי אין לתת יד לצעד נוסף בדרך להשתלטות הפוליטית עליה".
התנועה מצינת בפני יו"ר מועצת הרשות השנייה כי הוראות החוק מונות רשימת מצבים המונעים מאדם מלכהן כדירקטור, וממילא כיושב ראש דירקטוריון. חוק החברות הממשלתיות קובע כי ככלל לא יכהן אדם כיו"ר דירקטוריון אם הוא בעל "זיקה אישית, עיסקית או פוליטית לשר משרי הממשלה", אלא אם יש לו כישורים מיוחדים בתחומי פעולתה של החברה, או שקיימים לגביו שיקולים של כשירות מיוחדת אחרת.
והנה, עברו של מר סדן כולל קשרים מקצועיים ענפים עם ראש הממשלה המכהן. כך לדוגמה, שימש מר סדן כשותף בקמפיין רה"מ לראשות הממשלה, כיועץ חיצוני לענייני המגזר הדתי והחרדי של רה"מ ואף שימש כדובר אישי של אשת ראש הממשלה. ברור כי היכרותו האישית, עסקית ופוליטית זו של מר סדן עם הדמות הפוליטית הבכירה בישראל מקיימת מצב של זיקה ברורה בין מר סדן לבין רה"מ ומטילה צל כבד על מינויו.
כמו כן, סדן אינו נושא בכישורים מיוחדים בתחום העיתונאות אשר יש בכוחם כדי לבטל ולהאפיל על זיקה זו. עברו כבעל תפקידים בתחום התקשורת נוגעים לתחום יחסי הציבור ודוברות וברור כי אלו אינם רלוונטיים לכישורי עיתונאות, הניהול והרגולציה הנדרשים ממי שעתיד לעמוד בראש המערכת עיתונאית. בנסיבות אלו, ברור כי הזיקה במקרה דנן אל מול העדר כישוריו הייחודיים הנדרשים לתפקיד, שוללת את האפשרות למנות את מר סדן לתפקיד.
יתר על כן, עוצמת הקשרים עם ראש הממשלה ומשפחתו, כפי שהתפתחו לאורך השנים, עולה כדי ניגוד עניינים של ממש, ועל כן המינוי עומד בניגוד להוראות חוק הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, בו לא יתמנה כיו"ר דירקטוריון "מי שעיסוקיו האחרים עלולים ליצור ניגוד ענינים עם תפקידו כדירקטור בחברת החדשות". דווקא היום, בשעה ששוק התקשורת הוא שוק ריכוזי ובשעה שמשרד התקשורת מצוי תחת ידו ושליטתו של רה"מ וברור כי אין לתת יד למינוי פוליטי זה אשר רק מגביר את החשש להשתלטות פוליטית על שוק התקשורת שעצמאותה היא ערך יסודי, ראשון במעלה.
למר סדן ניגוד עניינים מסחרי נוסף שהרי מר סדן הוא בעליו של משרד פרסום, יחסי ציבור ולובינג הכוללים לקוחות מסחריים של תאגידים גדולים ומשמעותיים במשק הישראלי כגון מפעל הפיס, בית חולים שערי צדק ועוד כך שעולה חשש כי אירועים חדשותיים הנוגעים ללקוחותיו המסחריים יסוקרו באופן מלא וראוי.