התנועה לאיכות השלטון בקריאה לפרישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכהונתו כשר התקשורת

התנועה לאיכות השלטון בקריאה לפרישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכהונתו כשר התקשורת

י' סיון, תשע"ו 16/06/2016

התנועה לאיכות השלטון בקריאה לפרישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכהונתו כשר התקשורת
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד ראש הממשלה ולמשרד המשפטים בקריאה להפסקת כהנתו של ראש הממשלה גם כשר התקשורת, וזאת בשל חשש לניגוד עניינים ופגיעה באמון הציבור.
התנועה לאיכות השלטון פנתה בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו, וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשל חשש לניגוד אינטרסים, ונוכח קשריו האישיים של ראש הממשלה ושר התקשורת עם אחד מבעלי השליטה המשמעותיים ביותר בענף התקשורת, מר שאול אלוביץ'- בעל השליטה בקבוצת בזק הכוללת חברות תקשורת גדולות במשק. החשש הוא כי על רקע הקרבה בין ראש הממשלה ובין אלוביץ', יימנע ראש הממשלה מטיפול בעניינים הנוגעים לחברות בשליטת אלוביץ'.
אם אכן ייקבע הסדר למניעת ניגוד עניינים, יהיה על שר התקשורת להימנע מטיפול בנושאים המרכזיים בהם מטפל כיום משרדו, דוגמת התשתית הקווית, פלטפורמת השידורים הרב ערוציים ותחום הסלולר, ולהעביר טיפולים אלו לידי שר אחר. במובן זה, וכפי שאף עולה מחוות הדעת, ראש הממשלה יידרש להימנע מלהפעיל חלק ניכר מהסמכויות הנתונות לו כשר תקשורת- ולכן במצב העניינים הנוכחי מן הראוי כי ראש הממשלה יפרוש מתפקידו כשר התקשורת ויפעל למינוי גורם אשר לא יהיה מוגבל בפעילותו ויוכל למלא את שליחותו ונאמנותו לציבור בצורה הטובה ביותר. כך, מוסיפה התנועה, משרד התקשורת יוכל לפעל בצורה מיטבית ולהביא לעשייה חיובית וחיזוק אמון הציבור במשרד התקשורת ובמערכת השלטונית כולה.
בנוסף, התנועה סבורה כי מן הראוי שהיועץ המשפטי לממשלה יורה על בחינת כל ההחלטות אשר התקבלו מאז תחילת כהונתו, ואשר הסדר העניינים חל עליהן. זאת על מנת להגשים את התכלית העומדת בבסיס הסדר ניגוד העניינים. לצד הקריאה הנחרצת לפרישתו של ראש הממשלה, התנועה סבורה כי כל עוד ראש הממשלה מכהן כשר תקשורת בניגוד לאינטרס הציבורי ותוך פגיעה באמון הציבור, מן הראוי להחיל הסדר ניגוד עניינים גם על מנכ"ל משרד התקשורת, מר שלמה פילבר, אשר מכהן בתפקידו מכוח האמון שניתן לו על ידי ראש הממשלה ושר התקשורת, ומבלי שהתקיים מכרז לאיוש משרה זו.