התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים בדרישה לחייב באופן אישי בהוצאות הבחירות את מר יוסי בכר ואת עובדי עיריית בת ים

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים בדרישה לחייב באופן אישי בהוצאות הבחירות את מר יוסי בכר ואת עובדי עיריית בת ים

י"ד בסיוון, תשע"ו; 20/06/16
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים בדרישה לחייב באופן אישי בהוצאות הבחירות את מר יוסי בכר ואת עובדי עיריית בת ים
התנועה לאיכות השלטון קוראת למשרד הפנים לתבוע ממר בכר ועובדיו את עלות הבחירות, ולכל הפחות את כספי מימון הבחירות אשר ניתנו לו בסך 5.6 מיליון ₪. לאחר שנקבע כי התנהגותו של מר בכר הייתה נגועה במתן טובות הנאה ושוחד בחירות, הרי שברור כי אין לתת הצדקה למעשים אלו בחסות כספי הציבור ומימון מעשים אלו בכסות של הוצאות בחירות עולה כדי עשייה על חשבון אוצר המדינה וזו מהווה התעשרות שלא כדין.
רקע
לפני כחודשיים ניתן פסק דין אשר קבע כי הבחירות לראשות עיריית בת ים שהתקיימו בחודש ינואר 2015 מבוטלות, זאת לאור ליקויי בחירות רבים וקשים הכוללים מתן שוחד וטובות הנאה מצד מר בכר בסיוע בכירים בעיריית בת ים, לגורמים שונים. ליקויים אשר עלולים היו להשפיע על תוצאות בבחירות.
פסק הדין על מעשיו של מר בכר כמו גם במעשיהם של עובדיו, נקבעו ממצאים עובדתיים חמורים הנוגעים הן למר בכר והן לשורת בעלי תפקידים בעיריית בת ים, אשר תרמו באופן אקטיבי לליקויי הבחירות ונטלו חלק פעיל בפעילות אסורה זו.
קיום בחירות הן עניין המלווה בעלויות כספיות גבוהות. בהתאם לחוק הרשויות המקומיות, כל מועמד זכאי למימון הוצאות הבחירות מאוצר המדינה. בעיר בת-ים היה זכאי מר בכר, וכך גם קיבל, מימון בסך של כ-5.6 מיליון ₪ מאוצר המדינה. לעמדת התנועה, לנוכח חומרת מעשיהם של מר בכר ועובדיו כפי שיפורטו מיד, ובשים לב לאובדן כספי הציבור הרבים לנוכח החובה לקיים בחירת חוזרות בעלות מילוני ש"ח נוספים, חלה חובה לפעול לחיוב אישי של מר בכר ושל כל אחד מהבכירים, אשר נקבע לגביהם כי פעלו בניגוד לדין ואשר הביאו לביטול הבחירות.
ניתן וצריך לחייב באופן אישי מי שנהג בכספי ציבור שלא כדין וגרם להפסד כספי ציבור אלו. שעה שמדובר בבזבוז מיליוני שקלים, תוך סיכולו של הליך דמוקרטי, שעה שמדובר בפעילות אקטיבית-מודעת אשר הביאה לבזבוז כספי הבחירות על ידי גורמים רמי-דרג, יש מקום לעמוד על זכויות המדינה והציבור כולו ולמצות את זכויות אלו על ידי חיוב באחריות אישית את מר בכר ואת עובדיו בגין הנזקים שגרמו.
לאור כל האמור לעיל, מר בכר, בסיוע עובדים בכירים בעיריית בת ים, פעלו בניגוד לחוק וחטאו בליקויי בחירות קשים במיוחד עד כדי כך שמתחייב לבטל את הבחירות ולקיים בחירות חדשות. כך נקבע מפורשות בפסק הדין. בעשותם כן, מסבים מר בכר ועובדיו נזקים קשים לציבור שהרי כעת, לא רק שאמון הציבור נפגע, אלא שהציבור גם צריך לשאת בעול כספי נוסף – מימון בחירות חוזרות