התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א, בבקשה למתן צו מניעה שלא למנות את אורית שבתאי-פרנק למבקרת העירייה

התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א, בבקשה למתן צו מניעה שלא למנות את אורית שבתאי-פרנק למבקרת העירייה

ג' באב, תשע"ו, 7.8.16
התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א, בבקשה למתן צו מניעה שלא למנות את אורית שבתאי-פרנק למבקרת העירייה
התנועה לאיכות השלטון תבעה את מועצת עיריית תל אביב, ראש העיר תל אביב, ועדת המכרזים לבחירת עובדים בכירים ואת גב' אורית שבתאי-פרנק בבית הדין האזורי לעבודה בת"א, זאת על מנת להוציא צו מניעה למינויה כמבקרת העירייה וכן צו אשר יורה לעיריית תל אביב ובראשה רון חולדאי לכנס מחדש את ועדת המכרזים ולבחור במועמד מתאים לתפקיד מבקר הרשות המקומית בעירייה. בנוסף מבקשת התנועה גם מבית הדין מתן סעד זמני להקפאת איוש משרת מבקר הרשות המקומית עד למתן פסק דין סופי בעניין.
התנועה לאיכות השלטון תבעה את מועצת עיריית תל אביב, ראש העיר רון חולדאי, ועדת המכרזים לבחירת עובדים בחירים ואת אורית שבתאי-פרנק שמונתה לתפקיד מבקרת הרשות המקומית בעירייה. התנועה מבקשת מבית הדין להוציא צו מניעה קבוע המורה להימנע ממינויה של אורית שבתאי-פרנק כיוון שאינה עומדת בתנאי הסף, מכיוון שזו הציגה מצג שווא בפני עיריית ת"א ומכיוון ששבתאי- פרנק מצויה בניגודי עניינים בנושאים שונים, ואף הליך מינויה היה נגוע בניגוד עניינים.
בנוסף מבקשת התנועה מבית הדין להוציא צו אשר יורה לוועדת המכרזים, עיריית ת"א וראש העיר, לכנס מחדש את ועדת המכרזים ולבחור במועמד מתאים העונה על דרישות הסף, זאת כיוון אורית שבתאי-פרנק אינה כשירה למלא תפקיד זה.
לעמדת התנועה, תפקיד מבקר הרשות המקומית הינו בעל חשיבות עצומה, שכן הוא מבקר ומבטיח את תקינות פעילותה של העירייה בכל תחומי אחריותה. הכשירות הנדרשת לתפקיד בעל כוח רב זה נקבעה על ידי המחוקק, אך אף על פי כן מונתה שבתאי-פרנק מבלי שהיא עומדת בתנאי הסף הקבוע והמפורש – ניסיון של שנתיים בעבודת ביקורת. בנוסף הציגה עצמה שבתאי-פרנק כרואת חשבון אך אין בבעלותה רישיון רו"ח בתוקף. עוד יש להוסיף, כי שבתאי פרנק מונתה אף על פי שהיא נושאת בתפקיד בכיר במחלקת הכספים של העיריה ומשמשת כחברת דירקטוריון בחברות עירוניות, כאשר באחת החברות (מרכז הירידים) אף נערכת בימים אלו ביקורת הכוללת גם ביקורת על חברי הדירקטוריון עצמם, כך שנוצר מצב בו המבקרת תבקר את עצמה. בנוסף, בין חברי ועדת המכרזים שהצביעו למינויה נמצא חבר דירקטוריון מבוקר אחר של מרכז הירידים, שאינו פסל את עצמו מחברות בוועדה וככל הנראה אף לא הצביע על ניגוד העניינים בפני יתר חברי הוועדה.
מבקר הרשות אמון על קיומם של ערכי המנהל התקין וטוהר המידות, ועל כן מי שייבחר לתפקיד ראוי שישקף ערכים אלו בצורה המיטבית ויבקר את הגורמים שמינו אותו. חשיבות זו, בצירוף שלל הפגמים הקיימים במינוי- מחייבים את ביטולו. התנועה מבקשת גם להקפיא את איוש משרת מבקר הרשות המקומית עד למתן פסק דין סופי בעניין.