בקשת התנועה לאיכות השלטון לקבלת מידע ומסמכים עקב כשלון פרויקט חניוני "חנה וסע" במטרופולין תל אביב
י"ז אב, תשע"ו 21/08/2016
הודעה לתקשורת
בקשת התנועה לאיכות השלטון לקבלת מידע ומסמכים עקב כשלון פרויקט חניוני "חנה וסע" במטרופולין תל אביב
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד התחבורה והחברה הממשלתית נת"ע בבקשה לקבלת מידע בנוגע לפרויקט חניוני "חנה וסע" במטרופולין תל אביב, בעקבות ההחלטה לסגור עקב ביקוש אפסי בחלק מהחניונים, שלפי פרסומים הושקעו בהכשרתם עשרות מיליוני שקלים
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד התחבורה וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים בע"מ) בבקשה לקבלת מידע בנוגע לפרויקט חניוני "חנה וסע" במטרופולין תל אביב. הפנייה נעשתה בעקבות פרסומים בתקשורת על כך שהחניונים, בעלי תפוסה של 2,700 מקומות חנייה, ייסגרו בגלל היענות כמעט אפסית. על פי אותם פרסומים, עלות הכשרת החניונים שנסגרו הייתה כ-45 מליון ₪ שירדו לטמיון.
כחלק מההכנות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב, הוכשרו מספר חניוני "חנה וסע" במטרופולין תל אביב, שמהם יפעל שירות שאטלים מסובסד, כאשר שלושה חניונים בתשלום וארבעה אחרים ללא תשלום. לאחרונה, הוחלט לסגור את שלושת החניונים בתשלום ולבטל את שירות השאטלים מהם עקב היענות אפסית, למרות שבחודש אפריל טען משרד התחבורה כי "אין כל כוונה להפסיק את שירות השאטלים".
בעקבות פרסומים אלו, פנתה התנועה בבקשה לקבל כל חוות דעת או מסמכים מקדימים (דוגמת חוות דעת כלכלית, תכנונית, תחבורתית וכד') אשר עמדו בפני מקבלים ההחלטות טרם קבלת ההחלטה על הקמת החניונים וטרם קבלת ההחלטה על סגירתם. בנוסף, כל מסמך, תרשומת ופרוטוקול שמכילים מידע בנוגע לדיונים שנערכו ולהחלטות שהתקבלו בעניין הקמת פרויקט החניונים ותפעולו השוטף, ובפרט בעניין סגירת החניונים.
מבלי לנקוט עמדה בנושא, גם טרם קבלת מידע רשמי מהגורמים אליהם פנתה התנועה, יש לציין כי התנועה מצפה כי החלטות בעניינים של פרויקטי תשתית יקרים תהיינה מבוססות על חוות דעת ותחזיות מקצועיות, זאת על מנת למנוע מצב בו כספי הציבור המושקעים בהם יורדים לטמיון. הדברים נכונים פי כמה, כאשר מדובר בהחלטות הקשורות בפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב – פרויקט תשתיתי מהיקרים והמורכבים שיצאו לפועל אי פעם בישראל.