איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולרמטכ"ל: יש להקפיא את מינוי סא"ל ממון לראש מצ"ח ולפתוח בחקירה משטרתית כנגדו וכנגד ראש אכ"א והפצ"

איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולרמטכ"ל: יש להקפיא את מינוי סא"ל ממון לראש מצ"ח ולפתוח בחקירה משטרתית כנגדו וכנגד ראש אכ"א והפצ"

כ' אב, תשע"ו 24/08/2016

איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולרמטכ"ל: יש להקפיא את מינוי סא"ל ממון לראש מצ"ח ולפתוח בחקירה משטרתית כנגדו וכנגד ראש אכ"א והפצ"ר
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ראש המטה הכללי ומפכ"ל המשטרה בקריאה כי יורו על הקפאת מינויו של סא"ל ממון לראש מצ"ח ויורה על חקירה כנגדו וכנגד ראש אכ"א והפצ"ר הנוכחי.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, לרמטכ"ל ולמפכ"ל בקריאה כי יקפיאו את מינויו של סא"ל גיל ממון ויורו על חקירה משטרתית כנגדו וכנגד ראש אכ"א והפצ"ר לשעבר, זאת בעקבות פרסומים שונים על חשדות המיוחסים לשלושתם.
אמש פורסמו הקלטות שחשפו חשדות רבים וקשים מצד אל"מ ארז רבן, ראש מצ"ח היוצא, כנגד מי שעתיד להחליפו בתפקידו – סא"ל גיל ממון. בהקלטות עלו טענות כנגד סא"ל ממון במסגרת תלונה שהוגשה כנגדו בעבר וכוללת חשדות קשים, שמהם עולות לכאורה עבירות פליליות וביניהם חשדות על תפירת מכרזים, עינויים פסולים, שיבוש הליכי משפט, הונאת מפקדים ועוד.
במסגרת פרסומים אלו עלו טענות כי חקירתו של סא"ל ממון בגין התלונות החמורות התנהלה באופן לקוי, שכן סא"ל ממון קיבל לידיו את חומרי החקירה עוד לפני שנחקר, מה שאפשר לו להתכונן מראש לחקירה ובכך לשבשה לכאורה, דבר שהשפיע על ניהולה התקין.
בנוסף, העלה אל"מ רבן חשדות חריפים כנגד סא"ל ממון על מעורבותו לכאורה במסגרת פרשת הרפז, ולפיהן "תפר תיק" לרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. בהקלטות גם טען אל"מ רבן כי ראש אכ"א חגי טופלנסקי והפצ"ר שרון אפק מהלכים עליו אימים ומנעו, לטענתו, חקירה מעמיקה כנגד סא"ל ממון.
בנסיבות אלו, ולאור החשדות הקשים והחמורים כנגד בכירים בצבא, חשדות שמצטרפים לחשדות קודמים על שיבוש הליכי חקירה, לכאורה, ע"י סא"ל ממון, פנתה התנועה בקריאה ליועמ"ש, רמטכ"ל ולמפכ"ל המשטרה כי יורו על הקפאת מינויו וכן, קראה לפתוח בחקירת משטרה שתבדוק לעומק את החשדות השונים ביחס לסא"ל ממון ושאר המעורבים.
לעמדת התנועה, החובה להקפיא את מינויו של סא"ל ממון ולחקור את החשדות השונים על ידי גורם חיצוני לצבא, מתגברת לנוכח מינויו של ממון לראש מצ"ח. לא ייתכן כי אדם שעתיד לעמוד בראש היחידה החוקרת ואמון על אכיפת החוק בצבא, יהיה מעורב בעבירות פליליות לכאורה. כל נושא בתפקיד רם שכזה חייב להיות נקי מכל רבב ולשמש דוגמה ומופת לחייליו ולצבא כולו.