איכות השלטון ליועמ"ש בקריאה לבדוק את החשדות כנגד ראש הממשלה

איכות השלטון ליועמ"ש בקריאה לבדוק את החשדות כנגד ראש הממשלה

ה' באלול, תשע"ו 08/09/2016
איכות השלטון ליועמ"ש בקריאה לבדוק את החשדות כנגד ראש הממשלה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לאביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, בקריאה לשקול שנית את החלטתו שלא לבדוק חשדות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לקבלת מימון מוסווה, זאת כיוון שלטענתו הבדיקה לא תוביל לחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה.
רקע
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, לאחר שפורסם כי הורה למשטרה לחדול מבדיקת חשדות לפיהם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, קיבל שלא כדין מימון מוסווה של עמותת "ידידי הליכוד בארה"ב" בשנת 2009, זמן ששימש כיו"ר האופוזיציה. על פי הפרסום, ראשי המשטרה סברו כי יש מקום להמשיך את הבדיקה בפרשה, להרחיבה ולגבות עדות מעדים נוספים, ורק אז להחליט האם להרחיבה לכדי חקירה פלילית.
אף על פי זאת, הורה מנדלבליט לעצור את הבדיקה כי לטענתו היא אינה תניב חשדות פליליים כנגד ראש הממשלה. יש להוסיף כי בדיקה זו מהווה רק חלק מבדיקה הנערכת בעניין פרשה רחבה יותר הקשורה במימון פעילות נתניהו על ידי גורמים זרים, אשר על פרטיה המלאים הוטל איפול. אין זו הפעם הראשונה שמר נתניהו ובני משפחתו עומדים לבדיקת גורמי אכיפת החוק בנושאים שונים המעוררים חשש להתנהלות לא תקינה, ודי בזאת לציין את פרשת "ביביטורס" שנחשפה בשנת 2011 ועמדה במוקדם של שני דוחות מבקר חריפים. כאשר מדובר במה שלכאורה מסתמן כדפוס התנהלות, הנמשך על פני שנים רבות, מן הראוי למצות את הבדיקה ולהבטיח כי כל הכיוונים האפשריים נבדקים עד תום.
התנועה סבורה כי גדיעת הבדיקה באיבה פוגעת ביכולתם של גורמי החקירה לבחון באופן מלא את החשדות שהתעוררו, וכי דווקא במקרה של ראש ממשלה אין כל מקום שלא להשלים בדיקה זו עד תומה. הציבור זכאי כי בראשו יעמדו אנשים ללא רבב, וזכאי לדעת כי מוצו כל כיווני הבדיקה בעניין חשדות להתנהלות לא תקינה של ראש הממשלה. יש לנהוג משנה זהירות בהחלטות מהן עשוי להשתמע כי משרתי ציבור בכירים מקבלים "הנחות" בבדיקת התנהלות המעלה חשש לפלילים