איכות השלטון קוראת למפעל הפיס למצות את הדין כנגד בעלי תפקידים ונותני השירותים אשר כשלו במילוי תפקידם

איכות השלטון קוראת למפעל הפיס למצות את הדין כנגד בעלי תפקידים ונותני השירותים אשר כשלו במילוי תפקידם

י' באב, התשע"ו; 13.9.2016
איכות השלטון קוראת למפעל הפיס למצות את הדין כנגד בעלי תפקידים ונותני השירותים אשר כשלו במילוי תפקידם
התנועה לאיכות השלטון קוראת למפעל הפיס להפעיל את הכלים שהחוק נתן לו בכדי למצות את ההליכים המשפטיים כנגד בעלי תפקידים במפעל הפיס וכנגד נותני שירותים עימם התקשר מפעל הפיס, אשר פעלו בניגוד לאינטרסים של מפעל הפיס ובניגוד לדין, זאת לצורך השבת כספי ציבור למפעל הפיס ומיצוי הדין עם גורמים שפגעו במוסד.
רקע
התנועה פנתה אל מפעל הפיס נוכח ליקויים רבים שנמצאו המגלים התנהלות פסולה מצד גורמים בכירים במפעל הפיס, כדוגמת נסיעת יו"ר הדירקטוריון, מר עוזי דיין, יחד עם דוברת מפעל הפיס, לכנס בניו יורק שעניינו "ארה"ב והמשבר האיראני". על פי הפרסום, מפעל הפיס נתן, לכאורה, חסות לכנס בתמורה להרצאה מאת מר דיין. חסות זו והוצאות הנסיעה במסגרתה הסתכמו, כך על פי הפרסום, בלמעלה מ-120,000 ₪, והכל כאשר נראה כי אין לכנס זה דבר וחצי דבר עם קידום מטרותיו של מפעל הפיס. עוד פורסם לאחרונה תחקיר לפיו, במסגרת פרויקט בימות מפעל הפיס אשר מטרתו מימון מופעי תרבות לרווחת ישובים בפריפריה, התנהל הפרויקט תוך חריגה מקריטריונים אשר קבע מפעל הפיס לעצמו במסגרת הפרויקט. ואם בכך לא די, אף נחשף במסגרת התחקיר כי חלק מהוצאות אזכרה שנערכה לזכרו של ראש מועצת מג'דל שמס, מר סלים שופי ז"ל – המקורב, לכאורה, ליו"ר הדירקטוריון, מר דיין, מומן על ידי מפעל הפיס, חרף היותו אירוע פרטי.
מפעל הפיס, בהיותו גוף ציבורי, מחויב לפעול בסבירות וכנאמן של כספי הציבור על מנת שיובטח כי יעשה שימוש חסכוני ויעיל בכספים שמגייס מפעל הפיס מן הציבור, כדי שהם יגיעו ליעדם המוצהר ויגשימו את מטרותיו הציבוריות. מפעל הפיס מחויב לדרוש חזרה את כספי הציבור אשר נעשה בהם שימוש לקוי, על כן, התנועה דורשת למצות את חומרת הדין עם בעלי התפקידים ונותני השירותים אשר כשלו במילוי תפקידם וכן, לדאוג לשיפוי מפעל הפיס על הנזקים שנגרמו ולא להסתפק בסיום העסקתם של אלו. נוכח זאת, מתבקש מפעל הפיס להפעיל את הסמכות הנתונה לו לפעול להפסקת העסקתם של בעלי תפקידים שכשלו באופן חמור בתפקידם תוך הסבת נזקים למפעל הפיס ולציבור כולו ולתבוע את בעלי התפקידים האמורים. כמו כן, מתבקש מפעל הפיס להגיש תביעות אזרחיות כנגד היועצים החיצוניים אשר פעלו בניגוד לדין.