התנועה לאיכות השלטון פנתה לראשי סיעות הקואליציה בקריאה לעמוד בחוק ולהגן על שידור ציבורי עצמאי ואיכותי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראשי סיעות הקואליציה בקריאה לעמוד בחוק ולהגן על שידור ציבורי עצמאי ואיכותי

כ"ח בתשרי תשע"ז 30/10/2016
הודעה לתקשורת
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראשי סיעות הקואליציה בקריאה לעמוד בחוק ולהגן על שידור ציבורי עצמאי ואיכותי
לקראת הפגישה היום בין ראש הממשלה לראשי סיעות הקואליציה, פנתה התנועה לאיכות השלטון לראשי הקואליציה בקריאה להפסקת הפארסה המתמשכת, לפגיעה בתקשורת החופשית, ולפגיעה הקשה באמון בציבור במקבלי ההחלטות. ולהוביל את הסיעות לעמידה איתנה על עקרונות הדמוקרטיה הישראלית, על קיומן של הוראות החוק, ועל קיומו של שידור ציבורי עצמאי ואיכותי.
רקע
הליכי החקיקה לקראת הקמתו של תאגיד זה החלו עוד בשנת 2013, עובר לחקיקת החוק בשנת 2014 בחוק השידור הציבורי הישראלי התשע"ד -2014, בו נקבע גם, כי התאגיד החדש יחל שידוריו לא יאוחר מיום 01.04.2015. מאז חקיקת החוק, נדחתה עלייתו לשידור של התאגיד החדש לא פחות מחמש פעמים במסגרת תיקוני חקיקה שהובילה הממשלה.
כל ההכנות הראויות והמתאימות לשם הקמת התאגיד המועד אשר נקבע במסגרת התיקון האחרון לחוק. בין היתר, נקלטו מאות עובדים חדשים בתאגיד, רבים מהם עזבו מקומות עבודה קודמים, נעשו הכנות ונסגרו חוזי עבודה, הפקה ואדמיניסטרציה, הוקמו אולפנים והחלו צילומים של הפקות מקור.
במקביל לכך, נעשו ההכנות האחרונות לסגירת רשות השידור במתכונתה הנוכחית, לרבות פיטורי עובדים (אשר חלקם נקלטו בתאגיד החדש), הודעות על אי חידוש חוזים, והפקות חדשות. לא למותר לציין כי ככל הידוע לתנועה, גם לא קיימת בעת הזאת מסגרת תקציבית העומדת לשם קיומה של רשות השידור במתכונתה הנוכחית למשך שנתיים נוספות.
מיום הקמתו סבל התאגיד החדש מהתערבות בלתי פוסקת של גורמים פוליטיים כאלו ואחרים אשר אין מנוס מהקביעה הקשה לפיה הם מעדיפים פעם אחר פעם את האינטרס הצר הציני שלהם על פני האינטרס הציבורי של שירות ציבורי איכותי.
כל אלו נעשים תוך פגיעה קשה ביותר בעובדי רשות השידור, מועסקיו החדשים של התאגיד הציבורי שיקום ובזבוז של כספי ציבור. ותוך פגיעה מתמשכת באינטרס הציבורי ובאמון הציבור ברשויות השונות.
שידור ציבורי עצמאי, ביקורתי ואיכותי הינו סממן של דמוקרטיה איתנה. לאחר שנים של התנהלות לקויה ברשות הציבור, התנהלות אשר "זכתה" למספר רב של התייחסויות מטעם ביקורת המדינה וגופים נוספים. אין חולק כי הגיעה העת להקמת שידור ציבורי נקי מרבב לטובת הציבור בישראל.