בעקבות כתבתה של אילנה דיין ב"עובדה", קריאה למבקר המדינה לממשלה לבחון התנהלות לשכת ראש הממשל

בעקבות כתבתה של אילנה דיין ב"עובדה", קריאה למבקר המדינה לממשלה לבחון התנהלות לשכת ראש הממשל

ז' חשוון, תשע"ז 08/11/2016
הודעה לתקשורת
בעקבות כתבתה של אילנה דיין ב"עובדה", קריאה למבקר המדינה לממשלה לבחון התנהלות לשכת ראש הממשלה
התנועה לאיכות השלטון בקריאה למבקר המדינה לבחון את התנהלות לשכת ראש הממשלה בעקבות הכתבה ששודרה במסגרת התכנית "עובדה". הסיפורים המטרידים ביותר הנוגעים לדרך בה מתנהלת הלשכה בנושאים היורדים עד לליבת ניהול יחסי החוץ והבטחון של מדינת ישראל, לרבות חשיפת אזרחים שאינם מורשים למידע סודי, מינוי ראשי מערכות ביטחון רגישות, ביקורים במדינות זרות, ופגיעה במערכת היחסים דיפלומטיים של מדינת ישראל.
אמש, במהלך שידורה של התכנית "עובדה" בהנחיית אילנה דיין, שודרה כתבת תחקיר שסקרה את התנהלות לשכתו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ב-7 השנים האחרונות. במהלך השידור הופנה זרקור אל מערכות היחסים בין רה"מ ורעייתו, לבין עובדי הלשכה בתפקידים השונים וכן גם עם עובדי מדינה בדרגים שונים הכפופים לרה"מ.
מתוך העולה מהכתבה, אליה רואיינו בשמם המלא ובפנים גלויות מספר רב של עובדים בכירים לשעבר בלשכת ראש הממשלה, מצטיירת תמונה עגומה ביותר של לשכה המתנהלת תוך הפרה, לכאורה, של כללי אתיקה, סודיות ומנהל תקין. חמור מכך – תוך פגיעה ממשית באינטרס הציבורי ואף הביטחוני של מדינת ישראל.
כתבה זו, שהיוותה מסמך עיתונאי מעמיק ומרתק, אינה הפעם הראשונה בה נחשף הציבור לטענות קשות ביותר נוכח המתרחש, לכאורה, בלשכת ראש הממשלה ובמעונו. סיפורים אלו מטפטפים תדיר לאוזניו של הציבור, ובשנים האחרונות אף מצאו אחיזה של ממש בדמות פסקי דין של בית הדין לעבודה בתביעתו של מר נפתלי נגד מעון ראש הממשלה.
כמו כן, מצאו עניינים אלו אחיזה של ממש בדוחות מיוחדים אותם הוציא מבקר המדינה בשנים האחרונות ואשר נוגעים באופן ישיר להתנהלותם של גורמים מסוימים במעון ראש הממשלה ובלשכתו.
בעקבות זאת, סבורה התנועה כי לנוכח ההאשמות הקשות אשר הובאו בעת שידור הכתבה אמש, על מבקר המדינה להורות על פתיחה בהליך ביקורת מיוחד אשר עניינו דרך קבלת ההחלטות בלשכת ראש הממשלה, ומעורבותם החריגה של גורמים אשר אינם מן העניין בהליך קבלתן של החלטות רגישות ביותר הנוגעות לביטחון המדינה וליחסי החוץ שלה.
עיני הציבור נשואות כעת אל שומרי הסף בישראל, ובהם מוסד מבקר המדינה בציפייה כי ירדו לשורש העניין ויבחנו היטב את הדברים המובאים בכתבה, לצד דיווחים נוספים העולים כל הזמן מתוך לשכת ראש הממשלה על התנהלות שאינה הולמת את המעמד ואת בעלי התפקידים. התנועה מצפה מכבודו כי יפעל במסגרת סמכותו והמנדט אשר ניתן לו להשבת המנהל התקין ואמון הציבור בלשכת ראש הממשלה.