מינויה של עוה"ד יונת דיין לתפקיד היועצת המשפטית של עיריית חולון

מינויה של עוה"ד יונת דיין לתפקיד היועצת המשפטית של עיריית חולון

28.11.2016 כז בחשוון תשע"ז
הודעה לתקשורת:
מינויה של עוה"ד יונת דיין לתפקיד היועצת המשפטית של עיריית חולון
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי של משרד הפנים בבקשה לברר את מינוייה של עוה"ד יונת דיין לתפקיד היועצת המשפטית של עיריית חולון וכן בבקשה לא לאפשר את הארכת החוזה של עוה"ד דיין אשר אמורה להתרחש בקרוב. זאת בעקבות מידע שהגיע לידי התנועה לאיכות השלטון ולפיו עוה"ד יונת דיין לא עמדה כלל בתנאי הסף הנדרשים להגשת מועמדות לתפקיד היועץ המשפטי של העירייה.
בחודש מאי 2016 פנתה התנועה לאיכות השלטון אל עיריית חולון בבקשה לבחון את הליך מינויה של עוה"ד יונת דיין למשרת היועצת המשפטית של עיריית חולון בשנת 2011 אף שלפי הנטען – לא עמדה עוה"ד דיין בתנאי הסף של המכרז. מעתירת חופש מידע שהגישה התנועה לעירייה עולה כי אף שהמועמד/ת לתפקיד היה צריך להיות אדם בעל/ת ניסיון משפטי של 9 שנים לפחות בדרג בכיר, וניסיון של 5 שנים לפחות בניהול – הרי שלעוה"ד דיין, בעת שהגישה את מועמדותה, היו פחות מחמש שנות ניסיון משפטי בכלל ובדרג בכיר בפרט וכמו כן, ניסיונה של עוה"ד דיין בניהול, לא כלל הנחייה והובלה של צוות עובדים בתחום המשפטי כלל. והנה, על אף שעוה"ד דיין לא עמדה בתנאי הסף, ואף שהדבר היה גלוי וידוע לוועדת הבחינה, הוחלט, בהסכמת עו"ד שוויקה, היועץ המשפטי של של עיריית רמת גן, ששימש כנציג משרד הפנים, לבחור בעוה"ד דיין לתפקיד היועצת המשפטית של העירייה, וזאת לתקופת ניסיון של שנה.
כתוצאה מכך, פנתה התנועה במכתב למר מוני מעתוק, מנהל האגף לניהול ההון האנושי ברשויות המקומיות, בו פירטה את טענותיה, וביקשה מן האגף לברר כיצד נבחרה מי שאינה עומדת בתנאי הסף לתפקיד. כמו כן ביקשה התנועה להשהות את הארכת חוזה העסקתה של עוה"ד דיין שצפוי להיות מוארך בתקופה זו.
התנועה תבקש להדגיש את החומרה היתרה שבמינוי אדם שאינו עומד בתנאי הסף המתפרסמים במכרז, ותפנה לסעיפים הרלוונטיים בחוק שמטרתם מניעת מינויים של מי שאינם מתאימים לתפקיד.
לאור האמור לעיל פנתה התנועה אל היועץ המשפטי של משרד הפנים הן בשאלת תקינות המינוי והליך המינוי והן בכל הנוגע לשאלת שכרה של עוה"ד דיין, אשר קיבלה שכר בכירים כיועצת משפטית, אף שבעת מינויה לא עמדה בתנאי הסף של המכרז, ולמעשה לא יכולה הייתה לשמש כיועצת משפטית של העירייה.