בדיקת ניגוד העניינים של מר יעקב פיינגולד.

בדיקת ניגוד העניינים של מר יעקב פיינגולד.

24.1.17
הודעה לתקשורת
בדיקת ניגוד העניינים של מר יעקב פיינגולד.
התנועה למען איכות השלטון מזכירה שוב למשרד המשפטים לפעול הדחיפות בבדיקת ניגוד עניינים חמור בה מצוי מר יעקב פיינגולד, חבר מועצת העיר חיפה ויו"ר דירקטוריון אתו"ס.
התנועה למען איכות שלחה למשרד המשפטים תזכורת שלישית בנוגע לבדיקת ניגוד עניינים חמור בו מצוי מר יעקב פיינגולד, חבר מועצת העיר חיפה ויו"ר דירקטוריון אתו"ס. חפו ארבעה חודשים מאז שמשרד המשפטים אמר כי יטפל בדבר ויעדכן את התנועה במתרחש, ומאז לא נרשמה התקדמות או יצירת קשר עם התנועה.
מהמידע שהגיע לתנועה עולה כי חברת "פינזילבר"- חברת הבנייה של מר יעקב פיינגולד, יו"ר דירקטוריון אתו"ס, יוצגה בעבר על ידי עו"ד יגאל זאבי. על אף זאת, לא פסל עצמו מר פיינגולד מהליך בחירת מנכ"ל אתו"ס, וישב בראש הוועדה שבחרה בעו"ד זאבי, למרות היותו נתון בניגוד עניינים.
כמו כן, ממידע עדכני, עולה כי מר פיינגולד פועל כדי לעקוף את החלטת האגף לתאגידים עירוניים של משרד הפנים, אשר פסל את מועמדותו של עורך הדין זאבי מלשמש כמנכ"ל החברה העירונית "אתו"ס", ולהעסיקו בעירייה – בכפיפות למנכ"ל העירייה.
אי המענה מצד משרד המשפטים לניגוד העניינים מאפשר למצב הלא תקין להמשיך, ועלול להביא לכך שמר פיינגולד, בעודו נשאר בתפקיד יו"ר הדירקטוריון, יביא לסיכול פסילת המועמדות של זאבי.
אף הועלו טענות כי מר פיינגולד, המכהן גם כחבר מועצת העיר חיפה, מנצל את קשריו בעירייה לצורך קידום עסקי הבנייה שלו עצמו, תוך שהוא מקבל הטבות והקלות מרשויות הרישוי של העירייה. הדברים חמורים מאוד, מפני שמר פיינגולד מכהן כחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה.