התנועה למען איכות השלטון מבקשת מהמשטרה להבין מאיפה הגיע הזבל?

התנועה למען איכות השלטון מבקשת מהמשטרה להבין מאיפה הגיע הזבל?

ט' בשבט תשע"ז , 5/2/2017
הודעה לתקשורת
התנועה למען איכות השלטון מבקשת מהמשטרה להבין מאיפה הגיע הזבל?
בעקבות השביתה בעריית ירושלים וכמויות הזבל שנערמו ברחוב יפו, אשר גרמו לשיבושים בתנועת הרכבת הקלה ולפגיעה בתושבי העיר, התנועה למען איכות השלטון פונה למשטרת ישראל: "מבקשים להורות על פתיחה בחקירה פלילית […] ובמידה ויימצא כי עובדי העירייה הם שהביאו לפיזור האשפה, נבקש כי ימוצה עימם הדין".
בימים האחרונים, כך פורסם, עובדי הניקיון ופינוי האשפה של עיריית ירושלים פתחו בשביתה על רקע החלטתו של ראש העירייה מר ניר ברקת להשבית חלק משירותי העירייה, לנוכח סכסוך תקציבי-פוליטי למול משרד האוצר.
כחלק מהשביתה, תועדו ביום 30.01.2017 עובדי עיריית ירושלים כשהם מפזרים לכאורה כמויות גדולות של אשפה ברחובות העיר, לרבות על מסילת הרכבת הקלה ברחוב יפו באזור שוק מחנה יהודה. התנהלות זו, באם אכן התקיימה כאמור, שיבשה את תנועת הרכבת הקלה ואת התנועה בעיר ככלל ופגעה קשות בתושבי העיר.
ראיות להתנהלות זו ניתן למצוא בסרטונים שעלו לרשת האינטרנט או בתמונות שמראות אשפה על מסילת הרכבת הקלה.
פיזור אשפה, להבדיל מאי-פינויו, איננו יכול להוות חלק משביתה חוקית במדינה מתוקנת, התנהלות זו עלולה להוות הפרה של סעיף 490 לחוק העונשין האוסר הנחה של אשפה בדרך ציבורית שיש בה כדי לפגוע בעוברים ושבים. כמו כן, העובדה שפעולות אלו נעשו לכאורה על ידי עובדי ציבור, ולא על ידי אזרחים מן השורה, עלולות אף לעלות כדי הפרה של סעיף 286 לחוק העונשין, האוסר על עובד ציבור להפר חיקוק במזיד כשהדבר נוגע לציבור.
מכאן, התנועה מבקשת להורות על פתיחה בחקירה פלילית באשר להתנהלות זו, ובמידה ואכן יימצא כי עובדי העירייה הם אלו שהביאו לפיזור האשפה בדרך זו, דורשת התנועה כי ימוצה עימם הדין.