קריאה לעכב מתן החלטה בבקשה למתן היתר לחניון השוק בירושלים, עקב גילויו של עיוות חמור בנתונים שהוגשו לוועדת המשנה להיתרים

קריאה לעכב מתן החלטה בבקשה למתן היתר לחניון השוק בירושלים, עקב גילויו של עיוות חמור בנתונים שהוגשו לוועדת המשנה להיתרים

א' באדר, 27.2.17
הודעה לתקשורת
קריאה לעכב מתן החלטה בבקשה למתן היתר לחניון השוק בירושלים, עקב גילויו של עיוות חמור בנתונים שהוגשו לוועדת המשנה להיתרים
התנועה לאיכות השלטון יחד עם עמותת אדם טבע ודין פנו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים וליועץ המשפטי בעיריית ירושלים כאשר לקראת הדיון האחרון בבקשה להיתר הוצגה בפני חברי הוועדה חוות דעת מקצועית של יועץ התנועה המציגה את תוספת הרכבים הצפויה ברח' אגריפס לאחר בניית החניון, יחסית למצב היום.
עיון בחוות הדעת מעלה כי קיים עיוות חמור באופן הצגת הנתונים: מדברי היועץ משתמע כי התוספת החזויה יחסית למצב היום שקולה ל-70 רכבים בשעה; ברם, עיון מדוקדק בנתונים מגלה כי למעשה היא שקולה ל-178 רכבים לשעה. נתון זה – הגדול ב-154% מהנתון העולה מחוות הדעת, ואשר משמעותו תוספת של מכונית עוברת בכל 20 שניות – לא הוצג בחוות הדעת.
קיומו של מידע מטעה בהיבט כה משמעותי בנתונים שהוצגו לחברי הוועדה, מחייב את עיכובה של החלטת הוועדה בבקשה, קיום בירור מול יועץ התנועה אשר הגיש את חוות הדעת ויידוע כלל חברי הוועדה באשר למידע המעודכן. בנוסף, נוכח המידע המטעה שנתגלה, יש צורך בבדיקת כלל הנתונים הנוספים אשר הוצגו לחברי הוועדה, מחשש שהחלטתם תתקבל על סמך תשתית עובדתית שגויה ו/או בלתי מספקת.
זאת ועוד, לעמדת המתנגדות, מצופה מחברי הוועדה ליישם את מדיניות התחבורה העירונית המוצהרת, המושתתת על תחבורה ציבורית מתקדמת ומשולבת, בפרט באזור שמוגדר כ"מוטה תחבורה ציבורית" בתוכנית 5166ב. נתוני התנועה החזויה האמיתיים, אשר עוותו בחוות דעת היועץ ויוצגו להלן, מחזקים את עמדת המתנגדות לפיה החלטה לקדם חניון המיועד לרכב פרטי בלב מרכז העיר תסכל את האפקטיביות של מערך התחבורה הציבורית, בו מושקעים מיליארדי שקלים ומשאבים רבים – ולפיכך, תהווה החלטה הלוקה בסבירותה, בלשון המעטה.