איכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליטות המדינה בבקשה לקבלת לקבל עדכון בדבר החלטה האם לפתוח בחקירה פלילית

איכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליטות המדינה בבקשה לקבלת לקבל עדכון בדבר החלטה האם לפתוח בחקירה פלילית

כ"ב ניסן תשע"ז 18/04/2017
הודעה לתקשורת
איכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליטות המדינה בבקשה לקבלת לקבל עדכון בדבר החלטה האם לפתוח בחקירה פלילית
רקע
ביום 07.01.2016 פנתה התנועה אל היועמ"ש בקריאה להורות על פתיחה בחקירה ו/או קידום חקירה קיימת ביחס לממצאים העולים מן החלטת מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מיום בעניין תלונותיהם של ניר קבלו, שרון אזולאי, דוד בנטל ואושרית שושן כנגד המועצה המקומית זכרון יעקב. כידוע, בתלונותיהם טענו העובדים כי המועצה מתנכלת להם בדרכים שונות בתגובה לכך שחשפו מעשי שחיתות במועצה.
בחלוף תקופה ארוכה של למעלה משבעה חודשים, ומשלא התקבל כל עדכון מצד היועמ"ש ובדבר קבלת החלטה בנושא, ביום 2בחודש אוקטובר האחרון פנתה התנועה אל היועמ"ש במכתב נוסף, שלישי במספר. במכתב זה עמדה התנועה פעם נוספת על הנחיצות בדבר פתיחה בבדיקה מעמיקה של המתרחש במועצה המקומית זכרון יעקב – לרבות חקירה פלילית אשר תבטיח את מיצוי הדין בפרשה ואת מיגור השחיתות בשלטון המקומי, ככל שזו אכן פשתה במועצה.
בעקבות מכתב זה, בנובמבר 2016 התקבלה תגובה מטעם לשכתו של המשנה לפרקליט המדינה (פלילי). במכתב, עודכנה התנועה כי הנושאים אשר הועלו במכתבינו הקודמים הועברו לטיפול הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל.
בשל העובדה כי לא התקבל כל עדכון ענייני בדבר התפתחויות הבדיקה בנושא, בחודשים ינואר ומרץ פנתה התנועה ליועמ"ש ולפרקליטות המדינה במכתבים נוספים בהם שבה והדגישה את החשיבות הציבורית הרבה למיצוי הדין בפרשה בהקדם, וכן בבקשה לקבל עדכון אודות התפתחויות בנושא הנבדק.
במכתב התשובה של פרקליטות המדינה נכתב כי הטיפול הועבר אל המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים)(בפועל), מר עמית איסמן. וכי הנושאים המועלים על ידי התנועה "הועברו לטיפול הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל", ועל כן אין באפשרות התנועה לקבל פירוט מעבר לכך.
על רקע עדכון זה, ובשל חשיבותם הרבה של הנושאים, כמו גם בשל העובדה כי חלפה תקופה של למעלה מחודש ימים מתגובת הפרקליטות, מבקשת התנועה פעם נוספת, לקבל עדכון בדבר החלטה האם לפתוח בחקירה פלילית עקב הטענות השונות המועלות.
כמו כן, מבקשת התנועה את המשך קבלת כל עדכון אודות התפתחויות הנוגעות לבדיקה ובחינת הממצאים אשר הועברו ממשרד המבקר.