קריאה ליישום המלצות דו"ח מבקר המדינה בעניין סיוע המדינה לניצולי השואה

קריאה ליישום המלצות דו"ח מבקר המדינה בעניין סיוע המדינה לניצולי השואה

כ"ד בניסן, תשע"ז 20/04/2017
דוח המבקר בעניין ניצולי השואה
הודעה לתקשורת
קריאה ליישום המלצות דו"ח מבקר המדינה בעניין סיוע המדינה לניצולי השואה
בעקבות דו"ח מבקר המדינה, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד האוצר, משרד המשפטים, משרד הפנים, משרד העבודה והרווחה והמשרד לשוויון חברתי בקריאה ליישום המלצות דו"ח מבקר המדינה בעניין סיוע לנצולי שואה.
ביום 19.04.2017 פורסם דו"ח ביקורת מיוחד מטעם מבקר המדינה בעניין סיוע המדינה לניצולי השואה. מהדו"ח עולים מספר ליקויים עיקריים בהתנהלותם של גורמים שונים בממשלה לגבי אופן טיפולם במצוקת ניצולי השואה בכל תחומי חייהם. בין הליקויים הללו:
אי-ניצול התקציב הייעודי; היעדר גורם מתכלל; ההסדרים החוקיים החלים על הניצולים סבוכים ואינם בהירים להם; אי-סיוע בדיור ותגמולים כספיים.
מדובר בליקויים משמעותיים שהטיפול בהם אינו מצריך מהממשלה הקצאת משאבים רבים נוספים. השקעה מינימאלית המתמקדת בארגון, יעילות ותשומת לב לצרכי אוכלוסיית ניצולי השואה שלא פעם נדחקת לשוליים כיוון שאינה משמיעה את קולה, תביא לשיפור ניכר באיכות חייהם של הניצולים.
התנועה קוראת למשרדים מתוקף סמכותכם ליישם את ההמלצות העולות בדו"ח מבקר המדינה במהרה ולשים את עניין זה בראש מעיינם. עם השנים, ניצולי השואה הולכים ומתמעטים ואין להשתהות עם יישום ההמלצות הללו. ניצולי השואה חוו חוויות קשות ביותר ושמרו על להבת העם היהודי בוערת בשנים קשות של שנאה ואנטישמיות, ועל כן במידה רבה אנו חבים להם את קיומנו. הניצולים זכאים לחיות את שארית חייהם בכבוד ולזכות להכרה שהם ראויים לה. בנוסף, יחס המדינה לניצולי השואה עשוי להשפיע על זיכרון השואה לדורות הבאים.