איכות השלטון בקריאה למנות יו"ר לדירקטוריון התעשייה האוירית בהקדם

איכות השלטון בקריאה למנות יו"ר לדירקטוריון התעשייה האוירית בהקדם

כ"ח בניסן, תשע"ז 24/04/2017
הודעה לתקשורת
איכות השלטון בקריאה למנות יו"ר לדירקטוריון התעשייה האוירית בהקדם
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הביטחון ושר האוצר לפעול לאלתר למינוי יו"ר לדירקטוריון התעשייה האווירית, משרה שנותרה יתומה מזה 9 (!) חודשים: "מינוי זה נדרש על פי דין, אולם נחוץ ביתר שאת לנוכח החקירה הפלילית המקיפה, החשדות החמורים למעשי שחיתות על ידי עובדים ונציגי ועד העובדים ותכנית ההבראה חסרת התקדים שמיושמת בעת האחרונה".
התעשייה האווירית לישראל בע"מ נמצאת בימים אלו במשבר חריף, שספק אם היה כדוגמתו. חקירה פלילית רחבת היקף, שבמרכזה חשדות לשחיתות ומעורבות פוליטית אסורה בחברה, מכרסמת מדי יום באמון הציבור בחברה הממשלתית וביציבותה, ואשר הביאה לפי הפרסומים ודיווחי החברה במערכת "מאיה" של הבורסה לניירות ערך למעצרם של נושאי משרה ועובדים בכירים וחקירתם של עובדים רבים אחרים.
במקביל, בחודשים האחרונים נמצאת התעשייה האווירית בהליך של תכנית הבראה, הכוללת התאמת המבנה הארגוני של החברה לשינויים בסביבה העסקית, השקעה מוגברת בפעילויות שיווק, מו"פ ותשתיות והקטנה בהיקפי כוח האדם והעלויות השכר. כפי שתיאר זאת מנכ"ל תע"א, מר יוסי וייס, המדובר ברה-ארגון הכרחי לשמירת יתרונה של החברתה והתאמתה לתנאי השוק המשתנים.
חרף כל האמור, מזה כ-9 חודשים – החל מספטמבר 2016 – מנהלת התעשייה האווירית את ענייניה ללא יושב ראש לדירקטוריון, כלומר בהעדר גורם שיכווין את פעילותה במהלך הסערה שפקדה אותה, שיבטיח את מזעור הנזקים הכה-נדרש במהלך תקופה קשה זו ושיוודא כי תכנית ההבראה ממשיכה להיות מיושמת. הותרת החברה ללא יו"ר דירקטוריון דווקא בזמנים אלו מותירה אותה חשופה לקשיים הרבים – הן מבית והן מחוץ, כפופה להשפעות התרבות הארגונית הבעייתית שהייתה נהוגה בה מזה שנים רבות, ובוודאי פוגעת בה אנושות.