איכות השלטון לשר הבריאות-יש לאכוף את ההסכם בין מד"א לאיחוד הצלה

איכות השלטון לשר הבריאות-יש לאכוף את ההסכם בין מד"א לאיחוד הצלה

18.5.17; כ"ב אייר תשע"ז
הודעה לתקשורת
איכות השלטון לשר הבריאות-יש לאכוף את ההסכם בין מד"א לאיחוד הצלה
בעקבות פרסומים שונים לגבי סירוב לכאורה מצד מד"א למתן פרטים אודות קריאות לכונני איחוד הצלה בניגוד להסכם שנחתם בין הצדדים, התנועה פנתה לשר הבריאות בקריאה להתערבותו המיידית. לעמדת התנועה, לא מתקבל על הדעת כי פוליטיקה פנימית בין הארגונים תמנע טיפול רפואי יעיל ולעיתים אף תסכל הצלת חיים.
ממידע שהגיע לתנועה, נכרת הסכם הבנות בין למד"א לבין איחוד הצלה אשר עוסק באופן בו תיעשה הזנקת הכוננים של הארגונים ובשיתוף פעולה הנדרש בין הארגונים. זאת, על רקע דיון בכנסת בעניין המאבקים בין הארגונים שבסופם הוחלט שהצדדים יישבו בחסות משרד הבריאות וינסו להגיע להסכמות על שיתוף מידע של קריאות חירום רפואיות.
על פי התלונות שהגיעו לתנועה, עולה החשש כי בפועל מד"א אינה מקיימת את ההסכם. אף מכתבות שהתפרסמנו לאחרונה בעיתונות, עולה כי לא רק שהקריאות אינן בהכרח עוברות לכוננים של איחוד והצלה ואין שיתוף מידע כנדרש, אלא שמד"א אף מסרבת לכאורה לתת פרטים אודות קריאה כאשר החובשים מטעם איחוד הצלה מתקשרים לבקש זאת.
לעמדת התנועה, מדובר בדיני נפשות ממש, לא מתקבל על הדעת כי פוליטיקה פנימית בין הארגונים תמנע טיפול רפואי יעיל ולעיתים אף תסכל הצלת חיים.
לפיכך, התנועה קראה לשר הבריאות לפעול באופן מיידי לאכיפת הסכם ההבנות בין הצדדים, על מנת להגן על האינטרס הציבורי שבהצלת חיים ומענה מהיר של רפואת חירום.