איכות השלטון למשרד התקשורת – בחלוף חצי שנה מהמועד שבו נדחה המועד לפרישת תשתיות על ידי הוט, עדכנו אותנו במצב הדברים

איכות השלטון למשרד התקשורת – בחלוף חצי שנה מהמועד שבו נדחה המועד לפרישת תשתיות על ידי הוט, עדכנו אותנו במצב הדברים

4.6.17
איכות השלטון למשרד התקשורת – בחלוף חצי שנה מהמועד שבו נדחה המועד לפרישת תשתיות על ידי הוט, עדכנו אותנו במצב הדברים
על רקע דחיית המועד לפרישת תשתיות על ידי הוט, כמתחייב מתנאי הרישיון שלה, תבקש התנועה לדעת האם הושלמה תכנית חלופית לפרישת תשתיות והאם הושלמו סדרת הפעולות לטובתן נדחה המועד.
בחודש אוקטובר 2016 פנתה התנועה למשרד התקשורת בקשר להחלטתו לדחות את ביצוע חובתה של חברת הוט טלקום לפרוש תשתיות עד לחודש נובמבר 2016, כך שזו תהנה מדחייה בת שנה נוספת עד לחודש נובמבר 2017.
בתקופת הביניים, במקום פרישת התשתיות, הוט החלה להעביר את שידוריה על גבי רשת התשתיות של חברת בזק ובכך פעלה בניגוד לתנאי הרישיון הכללי שניתן לה, המטיל עליה את החובה אוניברסאלית לפעול לפרישה ולשירות לטובת כלל הציבור בכל רחבי הארץ.
בעשותה כן, אפשר משרד התקשורת פגיעה חמורה בציבור שכן, מופרת חובתה האוניברסלית המבקשת להבטיח את עיקרון השוויון בין כלל תושבי הארץ ואף נועדה לקיים אינטרסים לאומיים וחברתיים שונים כגון, עידוד פיזור אוכלוסין ותעסוקה, מוביליות חברתית וחיזוק האינטגרציה בין קבוצות אוכלוסייה ובין אזורים שונים. חובה זו המבקשת להנגיש את שירותי התקשורת לכלל הציבור יכולה לסייע בקידום אינטרסים חשובים אלו.
מקורה של הדחייה בהתעלמותו הבוטה של גוף מסחרי מחובותיו החוקיות על חשבון 237 ישובים ברחבי הארץ הסובלים מאי שוויון משווע. בנסיבות אלו, דורשת התנועה כי משרד התקשורת יפקח על הליך הפרישה וימנע הפרות חוזרות ונשנות על ידי הוט וכן יפעל באופן מידי לאכיפת חובותיה של חברת הוט, כפי שנקבעו על ידי השר ארדן. זאת ועוד, ובחלוף למעלה מ-6 חודשים מתקופת הדחייה תבקש לדעת: האם אכן גובש מתווה להשלמת פרישת רשת הוט טלקום; האם נקבע סוג הטכנולוגיה לפרישה; האם נקבע לוח זמנים לפרישה; האם נקבעה תכנית פרישת תשתיות חלופית. כמו כן, נבקש כי ככל שסוגיות אלו אכן סוכמו, להעביר לעיוננו את כל המסמכים המעידים על הפעולות וההחלטות אשר גובשו בנושא.
לפרטים נוספים: עמק ברכה, סמנכ"ל התנועה לאיכות השלטון 052-6088561