איכות השלטון לרב הראשי בבקשה לשלילת תואר "רב" מרבנים שהורשעו בפלילים

איכות השלטון לרב הראשי בבקשה לשלילת תואר "רב" מרבנים שהורשעו בפלילים

כ"ד תמוז, תשע"ז 18/07/2017
הודעה לתקשורת
איכות השלטון לרב הראשי בבקשה לשלילת תואר "רב" מרבנים שהורשעו בפלילים
בחודש מרץ השנה, פנתה התנועה לאיכות השלטון לרב הראשי בבבקשה רשמית לשלילת התואר "רב" מהרב יונה מצגר, לאור הרשעתו בלקיחת שוחד, מירמת מס, קבלת דבר במירמה ושיבוש הליכי משפט. כמו-כן, ביקשה התנועה לבחון את האפשרות לשלול את התואר "רב" מהרב יאשיהו פינטו, ככל שהדבר בסמכות הרבנות.
בהמשך, נתקבלה תשובה מלשכת היועמ"ש של הרבנעות הראשית לפיה פניית התנועה בטיפול והתקדמות תעודכן בהמשך.
למרות זאת, לא נתקבל כל עדכון משך למעלה מחודש ימים ועל כן פנתה התנועה בשנית במכתב התזכורת. במכתב זה, ביקשה התנועה בשנית, לשלול בהקדם את התואר "רב" לרב מצגר אשר הורשע בפלילים, ולרב פינטו אשר הורשע גם הוא, ככל שהוא מחזיק בתעודת רב מהרבנות. זאת, בהתאם להחלטה התקדימית לשלול תארי "רב" מרבנים שהורשעו בפלילים.
כמו-כן, לאור הרשעתו של הרב אברהם יוסף ביום בחודש אפריל השנה בשני אישומים של הפרת אמונים, ביקשה התנועה במכתב התזכורת לשלול גם מהרב יוסף את התואר "רב", בשים לב לחומרת העבירה שביצע הרב יוסף ומידת פגיעתה הרבה באינטרס הציבורי.
בחודש יוני השנה, התקבלה במשרדי התנועה תגובתו של מר רפאל אלטמן, ראש לשכת הרב הראשי, המאשרת את קבלת המכתב ובה מצוין כי הפניה הועברה לטיפולו של היועץ המשפטי ברבנות הראשית לישראל.
מכיוון שחלפו למעלה מארבעה חודשים מיום הפנייה הראשונה, וטרם נתקבלה התייחסות לגופה של הפניה או הסבר כיצד העניין מטופל, פונה התנועה בשלישית ומבקשת להבין אם וכיצד מטופל הנושא.