איכות השלטון לאבי גבאי: מילותך מרשימות אך מעשיך בפועל אחרת

איכות השלטון לאבי גבאי: מילותך מרשימות אך מעשיך בפועל אחרת

כ"ה בתמוז, תשע"ז 19/07/2017
הודעה לתקשורת
איכות השלטון לאבי גבאי: מילותך מרשימות אך מעשיך בפועל אחרת
התנועה לאיכות שלטון פנתה היום (יום א') לאבי גבאי בנוגע לכוונתו למנות את מר ציון סוקי למנכ"ל מפלגת העבודה כי מינויו אינו ראוי בשל שקריו בתצהיר לתפקיד ציבורי
סוקי עומד בימים אלו במרכזה של עתירה לבג"ץ שהגישה התנועה כנגד היועץ המשפטי לממשלה וכנגד שר האוצר מר משה כחלון, לאחר שהתברר כי שיקר בתצהיר בו נדרש לדווח על קשריו וזיקתו למפלגת כולנו ולשרי הממשלה, ועל מנת שיוכל להתמנות לתפקיד יושב ראש ועדה מרחבית במנהל התכנון והבינון. העתירה הוגשה לאחר שסוקי התמנה לתפקיד ראש הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה במזרח השרון. סוקי הצהיר כי אין לו כל זיקה למפלגה או לש משרי הממשלה ובכך חתם על תצהיר שקרי, דבר המהווה עבירה פלילית במדינת ישראל.
לנוכח כך עתרה התנועה, כאמור, לבגץ בדרישה כי מר סוקי יודח מתפקידו וכי תפתח כנגדו חקירה פלילית בחשד למסירת תצהיר כוזב, עבירה פלילית חמורה אשר העונש המירבי עליה עומד על כ-3 שנות מאסר. בנוסף דרשה התנועה כי היועץ המשפטי לממשלה יפעל בדרך של חיוב אישי אל מול השר הממנה שעבר על החוק בעת שמינה אדם ששיקר בתצהירו לתפקיד. עתירה זו עודנה מתבררת אל מול בית המשפט העליון, אולם מייד בסמוך להגשתה התפטר מר סוקי מתפקידו בראשות הוועדה.
נוכח הדברים פנתה התנועה לאבי גבאי: "דומה כי מילותיך הראויות והמרשימות חד הן, אולם מעשיך בפועל אחרת. מינויו של אדם אשר שיקר בתצהירו בכדי לזכות לג'וב נחשק בשירות הציבורי – ג'וב שכל כולו מינוי פוליטי שאינו ראוי, אינו רצוי, ואשר עומד כסמל מובהק למציאות פוליטית חולה ומעוותת – בוודאי אינו עומד כהוכחה להצהרותיך בדבר המאבק בשיטת הג'ובים ולמען טוהר מידות בשירות הציבורי בישראל".
התנועה מקווה כי הפרסומים בדבר כוונת גבאי למנות את מר סוקי יתגלו כלא נכונים, או כי מסיבה שאינה ידועה דבר מעשיו וקיומה של העתירה לבגץ נעלם מעינו: "ניתנה לך הזדמנות הסטורית כמעט חד פעמית להוביל דרך חדשה ולפלס נתיב של אמת בתוך יערות הסחי והסיאוב אשר דומה ופשטו במנגנוני השירות הציבורי ומפלגות השלטון הותיקות".