איכות השלטון לשר האוצר בקריאה למינוי ממונה על התקציבים

איכות השלטון לשר האוצר בקריאה למינוי ממונה על התקציבים

ח' אלול, תשע"ז 30/08/2017
הודעה לתקשורת
איכות השלטון לשר האוצר בקריאה למינוי ממונה על התקציבים
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר בשנית בקריאה לפעול למינוי מחליף רשמי וקבוע למר אמיר לוי שיעמוד בראשות אגף התקציבים החל מהשבועות הקרובים ויוכל לבצע חפיפה ראויה. בנוסף, אנו קוראים לך לפקח על פעילות הוועדה ולמנוע החלשת האגפים העצמאיים במשרד.
בחודש יולי השנה, פנתה התנועה לשר האוצר בקריאה למינוי ממונה קבוע על התקציבים, במקומו של מר אמיר לוי שהיה צפוי לסיים את תפקידו.
חודש לאחר מכן, סיים לוי את תפקידו ופורסם בתקשורת כי הכלכלן הראשי, מר יואל נוה, ישמש כממלא מקום זמני לראש אגף תקציבים למשך שלושה חודשים. זאת, לפי הפרסומים, בעקבות חוסר הודאות סביב עתיד התפקיד שנוצרה כתוצאה מהקמת וועדה לבדיקת סמכויות מנכ"ל האוצר, הצפויה להמליץ להכפיף את הממונה למנכ"ל המשרד.
התנועה ציינה בפני שר האוצר את החשיבות שבמינוי מחליף קבוע ולא ממלא מקום זמני בדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה. במסגרת המינויים הזמניים הללו ממלאי המקום מקבלים לידיהם סמכויות רבות, וכיוון שלא מונו בהליך סדור הבוחן את מקצועיותם והתאמת כישוריהם לתפקיד, עולה ספק לגבי מידת יכולתם לקבל החלטות משמעותיות.
בנוסף, התייחסה התנועה להקמת הוועדה והזהרנו מפני פגיעה במעמדם המקצועי והא-פוליטי של האגפים המקצועיים במשרד במסגרת החלטות הוועדה. עיתוי הקמת הוועדה כשטרם מונה ממונה חדש על התקציבים, שבכוחו לייצג את עמדת האגף למול הוועדה נאמנה, מעלה חשש להחלשת סמכויותיו של האגף.